Krajem studenog su, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 8,29 milijardi kuna, što predstavlja rast od 3,1 posto u odnosu na studeni prošle godine
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 67,98 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u studenom ove u odnosu na isto lanjsko razdoblje porasla je za 4,44 posto, na 5,64 milijarde kuna.
U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija porasla je za 0,37 posto, na 2,66 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem studenog u iznosu od 1,9 milijardi kuna ili 0,19 posto višom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom nešto većom od 1,8 milijardi kuna.
Taj je iznos premije za 0,04 posto viši nego u studenom prošle godine, a tijekom jedanaest mjeseci ove godine sklopljeno je ukupno 1.963.024 polica obveznog autoosiguranja, odnosno 15.020 polica ili 0,77 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem studenog u iznosu od 1,99 milijardi kuna, što je za 1,86 posto manje u odnosu na premiju iz lanjskog studenog.
Krajem studenog najveći je tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 27,49 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 2,28 milijardi kuna.
Drugi je Allianz s 1,06 milijardi kuna premije, odnosno 12,82-postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc s 801,8 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,67 posto.
Croatia osiguranje je krajem studenog zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 31,73 posto, uz premiju od 1,79 milijardi kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 18,49 posto, odnosno s 491,1 milijuna kuna premije.
Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,24 posto i premijom od 484,3 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 14,22 posto i premijom od 801,8 milijuna kuna.