Prodaja automobila na tržištu SAD-a u studenom se primaknula rekordnim razinama, zahvaljujući pojačanom oglašavanju i potrošnji Amerikanaca, no prodaja Volkswagenovih vozila pala je nakon skandala zbog varanja na ekotestovima gotovo 25 posto
Na američkom je tržištu prošloga mjeseca prodaja automobila porasla za 1,4 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, na 1,32 milijuna, samo malo manje u odnosu na rekordnu prodaju u studenom 2001.
Stoga mnogi analitičari očekuju da će ove godine biti premašena rekordna prodaja iz 2000., kada je na američkom tržištu prodano 17,35 milijuna automobila.
To se ponajviše zahvaljuje povećanim investicijama u oglašavanje i stabilnom rastu potrošnje Amerikanaca.
Prema podacima iSpot.tv, tvrtke koja prati oglašavanje na televiziji, automobilska industrija uložila je u listopadu i studenome oko 1,10 milijardi dolara u televizijsko oglašavanje, što je gotovo 25 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Gotovo svi proizvođači, koji su dosad objavili podatke o prodaji u studenom, zabilježili su rast. Tako je primjerice prodaja Toyote i Fiat Chryslera porasla za više od 2 posto, General Motorsa 1,5, a Forda 0,4 posto.
Međutim prodaja Volkswagenovih vozila pala je u studenome 24,7 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, na otprilike 24.000 vozila. U listopadu, prvom mjesecu nakon izbijanja skandala zbog varanja na ekotestovima, prodaja VW-ovih vozila pala je za 0,24 posto.
Volkswagen je 18. rujna priznao da je u otprilike 11 milijuna dizelskih vozila ugradio ilegalni softver kako bi prikrio stvarnu razinu emisije ispušnih plinova, izazvavši time najveću poslovnu krizu u svojoj povijesti.
Američko tržište nije najveće za VW, a nedavno je zbog skandala ovaj njemački proizvođač prekinuo prodaju nekoliko dizelskih modela automobila.