Prije više od 30 godina tvrtka Hrvatski kišobran iz Zaprešića zakoračila je na tržište proizvodnje kišobrana kojim su (dotad) dominirali Kinezi. Sve je krenulo od suradnje s kaznionicom Lipovica, u kojoj su proizvedeni prvi njihovi kišobrani. Od tada ta domaća tvrtka uspješno odolijeva izazovima i kriznim vremenima, rasla je u brojkama, ali i znanju i iskustvu, a upravo se na njihovim proizvodima te personaliziranim i ručno oslikanim kišobranima ističu kvaliteta i autentičnost hrvatske proizvodnje. Danas surađuju i s poznatim domaćim i svjetskim dizajnerima te kontinuirano osmišljavaju nove proizvode, a ne trebamo se iznenaditi ni ako njihove kišobrane ugledamo na ulicama svjetskih metropola poput Londona, Pariza i Milana
U njihovoj tvornici nastaju svakojake vrste kišobrana – od dječjih do velikih primjeraka pod koje stane mala obitelj, od onih koje proizvode za svjetske brendove, pa sve do poklona tvrtki klijentima i partnerima za Božić. Proizvodnja se odvija u Zaprešiću u pogonu od 1000 četvornih metara, trenutno se rade nacrti za novu halu iste veličine, a imaju pogon i u Varaždinu. 'Mjesta nikad dosta', kaže direktor i osnivač tvrtke Marin Rogić.
Osim kišobrana, njihova proizvodnja obuhvaća nekoliko skupina proizvoda – kabanice, pa i one za pse, ali i vrećice za kupovinu – koji se mogu naći u dm-u, Bipi, Hrvatskoj pošti, Tisku, Konzumu i Sparu te na njihovu web shopu.
Njihove kišobrane nose i svi sudionici Svjetskog ekonomskog foruma u Davosu, a čekaju ih na stolicama kad dođu na taj važan skup. Nalaze se i iznad glava slavnih tenisača na teniskom turniru French Open u Parizu, stalni kupci su im i parlament u Njemačkoj (Bundestag) i Europski parlament, velike građevinske firme, modne kuće kao što su Jean Paul Gaultier, Versace...
Rogić kaže da je njihov brend omiljen i kad dođe vrijeme poklanjanja profesorima, a interes za njih pokazala je i automobilska industrija, od Paganija do Ferrarija. Nalaze se i u hrvatskim vilama, hotelima i muzejima. Poznato hodočašće Camino de Santiago preneseno je i na njihove kišobrane te će biti podijeljeno u 4000 primjeraka u Španjolskoj.
Važna godina za tvrtku bila je 2018., kad je Hrvatski kišobran kupio poznatu talijansku tvornicu drški s tradicijom preko 150 godina – Ambrogio Bernasconi Srl. Tada su preuzeli strojeve, ali i know-how te kupce koje čine najpoznatiji svjetski brendovi. 'Gospodin Ambrogio je peta i zadnja generacija proizvođača drški u Europi. Nitko poslije njega nije se želio baviti tim poslom. Njegova tvornica izgleda kao muzej. Jedini muzej kišobrana nalazi se na jezeru Como i on je jedan od autora. Preko njega dobili smo jako puno kupaca kojima je kvaliteta daleko važnija od cijene', kaže nam Rogić.
Kombinacijom ručne izrade, dobre organizacije i koordinacije, ali i korištenjem moderne tehnologije i automatizacije, tvrtka ostvaruje visoku razinu kvalitete uz brzu isporuku i prihvatljive cijene. Usto kontinuirano ulažu u sirovine, proizvodne procese, inovacije i razvoj kako bi bili ispred konkurencije. Za proizvodnju jednog kišobrana treba im, kaže Rogić, od 20 minuta do pola dana, ovisno o željama i potrebama kupaca.
Svaku sirovinu koju mogu naći i kupuju u Hrvatskoj, a ostalo nabavljaju iz Europe, pa tek onda iz ostalih zemalja. 'U Europi postoji velik i ozbiljan trend inzistiranja na europskoj proizvodnji. Hrvatska tu ima veliku šansu u svakom pogledu', smatra Rogić.
Trenutno imaju 55 zaposlenih, a Rogić ističe da kod njih svatko ima jednake šanse za napredak. 'Naša voditeljica nabave Valentina, nadam se jednoga dana i članica uprave, došla je iz proizvodnje. Naša voditeljica proizvodnje Tea došla je nakon što se stručno usavršavala u računovodstvu. Sa šefom prodaje sjedio sam u školi prije 30-ak godina. Ponosni smo i na to što s nama radi više osoba s invaliditetom, a u svojim redovima imamo i psihologa. Ponosni smo na našu šarolikost', ističe Rogić.
Ponose se i projektom 'Moja mala tvornica' na svom webu, time da kupci mogu dizajnirati vlastiti kišobran u konfiguratoru i staviti ga na web shop Hrvatskog kišobrana. Za svaku kupnju dobivaju proviziju. 'Imamo više od 300 raznih motiva kreativaca, od kojih su neki maloljetni dok se neki bave nečim sasvim drugim, ali su oduvijek željeli dizajnirati', pojašnjava Rogić.
Što se poslovnih rezultata tiče, Rogić kaže da se ne zamara brojevima jer u suprotnom ne bi nikad krenuo u projekt kojim konkurira Kinezima u proizvodnji kišobrana, kojima je to prirodan teren. 'Imam dvije prekrasne kćeri, stvaram sa suprugom, imam fantastične radnike, imao sam i vremena prehodati prošle godine 850 kilometara na hodočašću Camino de Santiago. To su rezultati koji me vesele i kojima sam zadovoljan. Iskreno, nisam siguran isplatim li godišnje više od pet posto dobiti. Sve ostaje u firmi i ide za razvoj. Kod nas ne postoji sezona. Trenutno smo s rokovima u veljači. Naši su se patenti za platno daleko pročuli, kao i pristup proizvodnji i kvaliteta. Nekako imam osjećaj da je danas jedino bitno biti od riječi i biti kvalitetan. I onda sve drugo dođe samo po sebi', kaže Rogić.
Prisjećajući se pandemije i govoreći o aktualnoj krizi, kaže da nikad nije bilo lako, ni 90-ih, kad je počeo raditi, a ni danas. 'To je moj put i ja sam ga izabrao. Važno mi je bilo da moja ekipa, djelatnici i obitelj ne proživljavaju te neprilike kao svoje. Znate, moja je odgovornost da vozim avion i da se borim s vremenskim prognozama, a stjuardesa ima neke druge brige, kao i mehaničar. Svatko treba dati sve od sebe. Troškovi su veći, ali je i potražnja, pa se opet to poravna', kaže Rogić.
Premda su dobili puno nagrada za rezultate, izvoz i projekte, među ostalim i znak kvalitete HGK-a, najponosniji su na priznanje HRIO-a kojim se mjeri razina održivosti poduzeća u Hrvatskoj.
'Održivost nam je izuzetno važna. Puno je fokusa na politici održivosti. Ove godine dobili smo HRIO-vu nagradu za održivost, ali i prošle, kao jedino malo poduzeće. Puno mi to znači kao vlasniku firme, ali prije svega sam sretan kao sin i kao otac, jer smatram da trebamo ostavljati iza sebe nešto bolje nego što smo pronašli. Želimo posložiti proizvodnju i dići je na viši nivo, više proizvoditi jer ćemo tako smanjiti ostale troškove, tako da će i moji radnici moći bolje živjeti od svoga rada. Želim dovršiti projekt integrativne radionice i zaposliti još osoba s invaliditetom, ali i naći više vremena za mentoriranje mladih i hodanje', zaključuje Rogić.
Na tportalovu kanalu biznis i tehnologija na Viberu donosimo aktualnosti koje se tiču svih; to je mjesto na kojem ćete prvi doznati kakve će cijene goriva biti idući tjedan, gdje je najpametnije uložiti novac i kako uštedjeti u ovim izazovnim vremenima. Ako se sprema udar na vaš novčanik, mi ćemo vas prvi upozoriti na to - priključite se našem kanalu!