Turistički promet u prva dva mjeseca ove godine premašio je iste mjesece 2019. za 5 posto s gotovo 514 tisuća dolazaka turista i za 16 posto s 1,46 milijuna noćenja, pokazuju podaci sustava eVisitor koje na upit Hine iznose iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Broj dolazaka turista i noćenja u prva dva mjeseca ove godine veći je i u odnosu na iste mjesece prošle godine, i to za 24 posto u dolascima i za 17 posto u noćenjima, dodaju iz HTZ-a.
Od ukupnog turističkog prometa na obali je ostvareno više od polovice, odnosno turista je u jadranskim županijama boravilo 283,7 tisuća, a ostvarili su nešto više od 961,3 tisuće noćenja, od čega najviše u u tri regije - Istri, na Kvarneru i Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Zagreb je pak na prvom mjestu među odredištima s gotovo 255 tisuća noćenja u prva dva mjeseca, dok je Rovinj drugi sa gotovo 86 tisuća, a Split treći sa 85,1 tisuća. Slijede ih po noćenjima Opatija, Dubrovnik, Rijeka, Poreč i Zadar.
Prema vrstama smještaja najviše je noćenja u prva dva mjeseca ostvareno u hotelima, 780,6 tisuća, što je, kako iznose iz HTZ-a, 23 posto više nego lani i 9 posto više nego 2019.
Među tržištima s kojih su dolazili turisti po ostvarenim noćenjima u prva dva mjeseca na prvom je mjestu Hrvatska, tj. domaći turisti, sa 557,3 tisuće noćenja ili 6 posto više nego 2022. i čak 19 posto više nego u isto vrijeme 2019. To su ujedno i rijetki, ako ne i jedini mjeseci u godini kada je domaćih noćenja više nego stranih.
Slovenija je na drugom mjestu, jer su turisti s tog tržišta u Hrvatskoj ostvarili 132,4 tisuće noćenja ili 14 posto više nego lani te 18 posto više nego 2019., a slijede turisti iz Bosne i Hercegovine sa nešto više od 105 tisuća noćenja, što je više nego 2022. za 18 posto i za oko 9 posto manje nego 2019.
S tržišta Austrije sa 85,3 tisuće noćenja njihovih turista zabilježen je porast od 27 posto u odnosu na prva dva mjeseca 2022. i od 29 posto u odnosu na iste u 2019. dok je nešto više od 80 tisuća noćenja turista iz Njemačke 7 posto više nego 2022. i čak 44 posto više nego 2019.
"Dosadašnji rezultati turističkog prometa ove godine, ali i trendovi na turističkom tržištu ukazuju da je pred nama uspješna turistička godina, tijekom koje možemo dodatno učvrstiti poziciju Hrvatske kao jedne od vodećih destinacija Mediterana", komentira za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Naglašava da optimistične najave i povratne informacije ključnih partnera dolaze i s brojnih turističkih sajmova na kojima HTZ predstavlja hrvatski turizam u ovom razdoblju, od New Yorka, Madrida, Milana, preko Münchena i Budimpešte. Pozitivne efekte očekuje i od nastupa na nadolazećim sajmovima, posebice u ožujku na ITB u Berlinu i Ferien-Messe u Beču, kojemu je Hrvatska zemlja-partner.