Redakciji tportala početkom tjedna obratio se zaposlenik Žabac food outleta kako bi se požalio na nehumane uvjete rada koje je opisao kao 'čisti horor'. Pod uvjetnom anonimnosti, radnik kaže da u cijeloj trgovini na lokaciji Dubec ne radi nijedan jedini radijator, zbog čega temperature u njoj padaju i do minus šest stupnjeva pa se zamrzava i voda u cijevima
Radnik Žapca tvrdi da, osim što u cijeloj prostoriji od 600 kvadrata u Dupcu nema nijednog radijatora koji bi radio, grijanje uopće nije spojeno.
'Nosimo po nekoliko slojeva odjeće da bismo izdržali smjenu. Nije nam dozvoljeno koristiti osobne jakne, već samo službene s logom, ali njih nema za sve. Imamo nekoliko jakni na 20 zaposlenih i prisiljeni smo ih dijeliti. Nema ih dovoljno za cijelu smjenu pa se dio nas redovito smrzne', kaže radnik i tvrdi ga je na obraćanje medijima u pomoć prisilila temperatura od minus šest stupnjeva Celzija, na koju je naletio na početku smjene.
Kaže i da u cijelom dućanu rade samo tri klime 'koje topli zrak pušu u plafon', pa su radnicima usne i prsti plavi već nakon dva sata rada iako su potpuno 'zabundani' u šalove i kape.
'Imamo radnike s kroničnim bolestima, neki od njih su u životnoj opasnosti, ali im se prijeti otkazom i moraju raditi u tim uvjetima. Niti soba za pauzu nema grijanje pa mnogi izbjegavaju gablec i odmor jer je nemoguće sjediti u njoj ni pet minuta. Voda u cijevima u sanitarnom čvoru nam se prije nekoliko dana zaledila. Žalili smo se nadređenima, ali ne žele ništa poduzeti. Ne žele nam dati adekvatnu odjeću niti osigurati barem grijalice u sanitarnom čvoru i na pauzi (...) Problem je rad u nehumanim uvjetima zbog kojeg je već nekoliko kolega završilo s težim dijagnozama', kaže nam izvor iz Žapca.
Odmah smo upitali Upravu trgovine jesu li točni navodi ogorčenog radnika i zašto je došlo do ove teške situacije. U ime Žapca javila nam se voditeljica prodaje Vlatka Vlašić te priznaje da ih plin 'zeza na Dupcu'. Problem je, ističe sugovornica, u Gradskoj plinari koja odugovlači s puštanjem grijanja u novi prostor 'jer je to ogromna procedura'.
'Velik dio njih u gradskim uredima radi od doma zbog cijele ove situacije s covidom, ostatak njih se rijetko javlja na telefon, tako da smo prepušteni sami sebi. S obzirom na to da oni na vrijeme nisu pustili plin niti rade na otklanjanju problema, sami sve rješavamo sa svojim majstorima i domarima. Trenutno smo u završnoj fazi s grijanjem, fali nam još jedna nova peć koja treba zamijeniti postojeću', kaže nam Vlašić.
Dodaje i da u trgovini ne rade tri klima uređaja, nego četiri, i da nije istina da radnicima nisu omogućene jakne jer svi dolaskom u Žabac odmah dobivaju majice dugih i kratkih rukava, prsluke i zimske jakne te kabanice i čizme za preuzimanje robe. Dijelu radnika, kaže, nezgodno je raditi u jaknama pa biraju prsluke.
'Svi znaju kakve uvjete Žabac nudi za rad i da nikada nemamo situaciju da nekog namjerno zapostavljamo ili dajemo loše uvjete. Ovakvu primjedbu još nismo dobili, čak su nam se kupci žalili na Importanne i Dolac da im je prevruće kada uđu s temperature vani u trgovinu. Dubec ima problem zbog velikih ulaznih i izlaznih vrata koja se stalno otvaraju. Također, djelatnici stalno izlaze u skladište iz trgovine (a ono se ne grije) i ostavljaju ta vrata otvorena pa se automatski hladi prostor. Radimo sve u našoj mogućnosti na rješavanju problema i nadamo se uskoro da će sve ovo biti gotovo', zaključila je voditeljica prodaje Žapca.
Ovakva priča ne može se zatvoriti bez odgovora Gradske plinare Zagreb, koju smo pitali za komentar situacije i navoda da odugovlače sa spajanjem grijanja. Odgovor nam stiže iz Zagrebačkog holdinga, iz kojeg nakon provjere stanja kažu:
'Gradska plinara Zagreb d.o.o. je na navedenoj adresi, nakon rekonstrukcije kućnog priključka i plinske instalacije, pustila plin još u srpnju prošle godine. Nakon toga GPZ d.o.o. nije zaprimio prijavu ili zahtjev za postupanjem na lokaciji iz Vašeg upita. Ukoliko se radi o održavanju trošila ili dijela instalacije, vlasnik objekta trebao bi angažirati ovlaštenu osobu.'
Žabac food outlet, koji na tržištu radi kao tvrtka MMV FROG d.o.o., u kojoj je prema Poslovnoj Hrvatskoj kao direktorica navedena Maja Žamboki, a kao vlasnica Nela Pedišić, u 2020. poslovao je s 36 milijuna kuna prihoda, što je rast u odnosu na 2019., kad su im ukupni prihodi iznosili nešto više od 24 milijuna kuna. U 2020., prema podacima sa servisa Poslovna Hrvatska, imali su 1,13 milijuna kuna bruto dobiti te su zapošljavali 45 ljudi.