Nike je u proteklom tromjesečju zabilježio usporavanje rasta prihoda, a kako i slabost narudžbi ukazuje na jačanje konkurencije Adidasa i Under Armoura, cijena dionice najvećeg svjetskog proizvođača sportske opreme potonula je u srijedu 7 posto
Prema poslovnom izvješću, prihodi Nikea dosegnuli su u proteklom kvartalu, završenom s krajem veljače, 8,43 milijarde dolara, 5 posto više nego u istom razdoblju godinu dana prije. To je manje u odnosu na očekivanja analitičara i manje u odnosu na prethodno tromjesečje kada su prihodi porasli više od 6 posto.
Pritom su prihodi na sjevernoameričkom tržištu, najvećem Nikeovom tržištu, porasli za 3 posto na godišnjoj razini, dok je prodaja kompanije u Kini podbacila. Porasla je samo 9 posto, dok je u prethodnih devet tromjesečja rasla po dvoznamenkastim stopama.
Ulagače je posebno razočarao podatak o padu budućih narudžbi za 1 posto, što najavljuje slabost prodaje u idućem razdoblju. Analitičari su očekivali rast narudžbi za 3,5 posto.
Premda Nike i dalje dominira u Sjevernoj Americi, analitičari kažu da posustaje u odnosu na njemački Adidas i domaće konkurente, kao što je Under Armour.
Posebno je snažna konkurencija Under Armoura, drugog po veličini američkog proizvođača sportske opreme, u segmentu košarkaških proizvoda, ponajviše tenisica.
Zbog toga ulagače nije ohrabrio ni podatak o rastu čiste dobiti Nikea za 19 posto na godišnjoj razini, na 1,14 milijardi dolara.
'Puno je zabrinutosti u vezi rasta Nikea u pojačanom konkurentskom okruženju jer, prije tri do pet godina za Nike konkurencija gotovo da i nije postojala', kaže Brian Yarbrough, analitičar u tvrtki Edward Jones.