Osječka Saponia u 2022. godni ostvarila je neto dobit od 22,4 milijuna kuna, što je gotovo tri puta više nego godinu dana ranije, pokazuje nekonsolidirano financijsko izvješće te kompanije objavljeno u ponedjeljak
Ukupni prihod Saponije lani je dosegnuo gotovo 705 milijuna kuna, što je rast od 4,7 posto u odnosu na godinu ranije. Od toga, prihodi od prodaje iznosili su 687 milijuna kuna ili 3,4 posto više. Pritom su prihodi od prodaje u Hrvatskoj ostvareni u visini od 449,8 milijuna kuna, a na izvoznim tržištima 237,3 milijuna kuna.
U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73 posto ukupnih prihoda od prodaje ili 483,8 milijuna kuna, dok su prihodi od prodaje brendova Kandita generirali 18 posto prihoda od prodaje, a brendovi Koestlina devet posto.
"U poslovanju Saponije tijekom cijele godine posebno izazovno bilo je prevladati nepovoljne utjecaje nezapamćeno visokih cijena energenata, negativnog utjecaja rasta cijena sirovina i ambalaže, povećanja materijalnih prava radnika kao i drugih troškova koji svojim rastom utječu na profitabilnost kompanije. Zahvaljujući proaktivnom pristupu, Saponia je zadržala dostignuti tržišni položaj te nastavila realizirati planirane investicijske projekte", izjavila je predsjednica Uprave Saponije Dajana Mrčela, komentirajući ostvarene rezultate.
Iz financijskog izvješća vidljivo je da su troškovi materijala za proizvodnju lani bili veći za 18 posto te su iznosili 282 milijuna kuna, a troškovi energenata i goriva porasli su za 20,2 posto, na gotovo 29 milijuna kuna.
"Kako bi očuvali standard naših zaposlenika, nastavili smo s provođenjem politike povećanja prosječne bruto plaće zaposlenicima, koja je u protekloj godini isplaćena za 14,4 posto viša u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Unatoč povećanoj apsorpciji ulaznih troškova, poslovanje Saponije ide planiranim smjerom", navela je između ostalog Mrčela.
Što se tiče podizanja cijena proizvoda zbog povećanih troškova u lancu opskrbe, iz Saponije ističu da je napravljen kompromis između cijena inputa s jedne strane i maloprodajnih cijena koje diktiraju polica, potrošač i konkurencija s druge strane.
"Najjači konkurenti su također reagirali s korekcijom cijena, ali ne u mjeri koja bi omogućila praćenje porasta na strani repromaterijala. Na najjačim izvoznim tržištima, bez obzira na poskupljenja redovnih maloprodajnih cijena i dalje su bile prisutne vrlo niske akcijske cijene konkurencije, kao i brojne promo ponude konkurenata u našim kategorijama", navedeno je u izvješću.
U 2022. Saponia je ostvarila EBITDA-u od 44 milijuna kuna ili 55,4 posto viša nego godinu ranije, a dobit prije poreza bila je 27,4 milijuna kuna ili 191 posto viša nego 2021. Neto dobit, pak, iznosila je 22,4 milijuna kuna ili 183 posto više. U 2022. kompanija je nastavila sa zelenom tranzicijom i digitalnom transformacijom, ukupno uloživši 46,4 milijuna kuna.