MLADA PODUZETNICA IZ RIJEKE

Šećernom pastom osvaja Austriju, i to bez kune poticaja

31.05.2015 u 18:50

Bionic
Reading

Koliko neki ljudi mogu biti uporni u realizaciji svojih poduzetničkih ideja, pokazuje primjer mlade riječke poduzetnice Dijane Ćuzele. Ova 26-godišnjakinja već pet godina razvija vlastiti biznis kroz tvrtku Luxury, a kreatorica je posebne šećerne paste za depilaciju. Iako je u svom proboju na tržištu tražila i poticaje države – ostala je kratkih rukava, no to je nije pokolebalo i odlučila se sama pobrinuti da si osigura financijska sredstva

A kako je došlo do ideje o šećernoj pasti? Sasvim slučajno.

'Cijela priča započela je još u srednjoj školi kad sam zbog svoje osjetljive kože bila primorana koristiti alternativne metode depilacije te sam nakon mnogih istraživanja proizvela svoju prvu šećernu pastu. Ideja o pravoj proizvodnji rodila se tek na drugoj godini fakulteta kad sam na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta upisala kolegij e-Business na kojem sam morala osmisliti fiktivnu online prodaju. Tim kanalom sam isprva i prodavala šećernu pastu koje nije bilo na tržištu. Prodavala sam je putem društvenih mreža', kaže nam Ćuzela.

Da je riječ o malom, ali sada već respektabilnom biznisu, govori podatak o poslovanju tvrtke Luxury za 2014. godinu: prihod od 1,6 milijuna kuna što je bio rast od 16 posto te dobit od 16 tisuća kuna.

U samom početku pokretanja svog posla najveću je pomoć Dijana Ćuzela imala od roditelja koji su investirali u njezin odlazak na Sajam inovacija u Ženevu.

Zlatna medalja

'U Ženevi sam osvojila zlatnu medalju za inovaciju i posebnu nagradu Ruske Federacije, a kasnije je uslijedio poziv Hrvatske gospodarske komore za Seul, s tim da mi je trošak putovanja i smještaja platila država Južna Koreja. Većinu troškova za ostale sajmove na kojima sam prezentirala šećernu pastu plaćala sam sama', kaže Ćuzela.

Prema onome što nam je ispričala ova inovativna poduzetnica – trnovit je bio put da si osigura snažnije financiranje svog biznisa.

'O poticajima intenzivno razmišljam od osnutka firme, međutim do sada ih nisam bila u prilici dobiti iako sam se prijavila na dosta njih. Kad god sam čitala natječaje u kojima traže ženu poduzetnicu, poduzetnika početnika, mladog poduzetnika, poduzetnika inovatora, uvijek sam entuzijastično pomislila: Pa to sam sve ja! I javila se za svaki program u nadi da ću proći na jednom od njih. No nakon toliko razočaranja izgubila sam volju u traženju bilo kakvih bespovratnih sredstava', kaže Dijana Ćuzela.

Kako se obrt razvijao, shvatila je da mora pronaći novi način ulaganja.

'Nakon što nisam uspjela na programu Poduzetnički impuls, okrenula sam se redovnom financiranju putem poslovnih banaka. Uz pomoć Raiffeisen banke dobila sam županijski kredit s veoma povoljnom godišnjom kamatom. Također, kasnije sam od moje poslovne banke dobila i daljnja sredstva za investicije te tako financirala svako novotvoreno tržište', kaže nam Ćuzela.

Otkrila nam je nekoliko detalja o tome kako proizvodi šećernu pastu.

'Proces proizvodnje odvija se u malom pogonu u strogo kontroliranim uvjetima. Na visokoj temperaturi zagrijavaju se šećer, limun, voda i drugi sastojci, a ostalo je tajna. Za sada možemo proizvesti oko tri tisuće komada pasta dnevno. Ako se ukaže potreba za većom potražnjom, povećat će se i broj zaposlenih kojih je trenutačno devet', kaže nam naša sugovornica.

Jedinstvena u svijetu

Ćuzela je prve ugovore prije pet godina sklopila s veledrogerijama Medika i Oktal Pharma.

'Tržište sam širila istovremeno kroz kozmetičke salone i wellness-centre s jedne strane te ljekarne i drogerije s druge', pojašnjava. Kada je vidjela da je proizvod tražen, krenula je u inozemstvo, i to uz pomoć lanca drogerija dm.

'Za ulazak na austrijsko tržište trebao mi je relativno velik kapital što znači da će mi za ulazak na njemačko i druga europska tržišta trebati i znatno više', kaže nam Ćuzela.

Trenutačno joj je najveća želja svoj proizvod plasirati i na druge kontinente i vjeruje da će u tome uspjeti s obzirom da je njezin izum jedini depilacijski proizvod takve vrste u svijetu.

Zanimljivo je da je šećerna pasta iz Rijeke bila jedini organski depilacijski proizvod na policama austrijskog dm-a, ali i prvi hrvatski kozmetički proizvod u tom lancu.

Osim što se može pohvaliti brojnim nagradama (između ostalog tu je i posebna nagrada Ruske Federacije na najprestižnijoj izložbi inovacija u Ženevi te srebrna medalja u Seulu) koje je osvojila zahvaljujući šećernoj pasti, Dijana Ćuzela zaštitila ju je i u Zavodu za intelektualno vlasništvo.