Podravka, najveća domaća prehrambena kompanija, prerasla je hrvatske, ali granice cijele regije. Kako bi se pozitivni trendovi nastavili, potrebna joj je internacionalizacija i osvajanje novih tržišta, za što joj na raspolaganju (zasad) stoje 24 milijuna eura, rekao je tportalu predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić. Podravka u ovom trenutku snima nekoliko stranih kompanija koje bi mogle postati mete preuzimanja
Kako komentirate skandale sa salmonelom koji potresaju domaću prehrambenu industriju? Hoće li oni ostaviti traga na domaćim trgovcima i proizvođačima?
Podravka se kao hrvatska kompanija zalaže za jednakost u tržišnom natjecanju na tržištu. Iz dosadašnjih napisa iz medija možemo zaključiti da afera salmonela ne potresa hrvatsku prehrambenu industriju jer se u svim dosadašnjim slučajevima radilo o proizvodima iz uvoza. Pritom treba naglasiti da moramo biti svjesni da svi hrvatski proizvođači prilikom izvoza svojih proizvoda prolaze kroz stroge inspekcijske kontrole, dok uvozni proizvodi (koji bi trebali biti kontrolirani na području zemlje koja ih izvozi) prolaze kroz puno blaže kontrole prilikom ulaska na hrvatsko tržište. Upravo zato, ovdje postoji puno prostora za unapređenje jednakosti svih sudionika na tržištu.
Na što ćete potrošiti kredit od 123 milijuna eura koji ste nedavno uzeli?
Podravka i dalje planira nastaviti s provođenjem strategije internacionalizacije poslovanja. Nedavnim potpisivanjem ugovora s EBRD-om osigurali smo novac za daljnju konsolidaciju poslovanja i dali vjetar u leđa nastavku internacionalizacije Grupe. Prva tranša kredita u iznosu od 99 milijuna eura namijenjena je refinanciranju postojećih obveza po znatno povoljnijim uvjetima, a druga tranša od 24 milijuna eura nam stoji na raspolaganju za dodatne investicije ili nove akvizicije.
Gdje planirate nova preuzimanja?
Naš strateški cilj je daljnja internacionalizacija poslovanja i izlazak iz Adria regije jer je ona za nas premala. Trenutno snimamo nekoliko kompanija izvan Adria regije, imamo u planu daljnje investicije o kojima ćemo na vrijeme obavijestiti javnost.
Je li jedna od potencijalnih meta za preuzimanje Atlantic grupa ili bi se moglo dogoditi da ta tvrtka preuzme udio u Podravki?
Podravka ima distribucijsku mrežu u Adria regiji barem na razini Atlantica, a s ponosom ističemo da svoje proizvode plasiramo na 68 tržišta diljem svijeta dok u 28 njih imamo i vlastite urede. Bilo bi zaista neobično i rekao bih neprirodno da Atlantic preuzme Podravku. Podravka treba nastaviti funkcionirati kao samostalna kompanija jer je nakon uspješnog restrukturiranja dokazala svoj stvarni potencijal time što je i jedina multinacionalna kompanija u Hrvatskoj.
Kakva je vaša suradnja s mirovinskim fondovima koji su veliki vlasnici Podravke, ali i Atlantica?
Mirovinski fondovi su dioničari Podravke i prema njima se odnosimo jednako kao i prema svim ostalim dioničarima.
S vremena na vrijeme pojave se glasine o tome da odlazite s čela Podravke. Kako to komentirate?
Ne komentiram napise, bavim se upravljanjem jedine multinacionalne kompanije u Hrvatskoj i predvodnice hrvatske prehrambene industrije, a o svemu najbolje govore ostvareni rezultati.