INVESTITORI OPTIMISTIČNI

Šef Viadukta: Do Božića 2016. izgradit ćemo novi Pleso

06.12.2013 u 15:23

Bionic
Reading

Za predsjednika Uprave Viadukta Joška Mikulića nema dvojbe kako će novi terminal Zračne luke Zagreb biti izgrađen u ugovorenih 36 mjeseci. Viadukt je jedina hrvatska tvrtka koja je svojim novcem ušla u taj više od 300 milijuna eura vrijedan projekt

Mikulić je s ekonomskim analitičarom Damirom Novotnyjem gostovao u današnjoj emisiji Hrvatskog radija 'U mreži prvog'.

Od potpisivanja koncesijskog ugovora pa do preuzimanja Zračne luke Zagreb od strane koncesionara ZAIC-a prošlo je godinu i pol dana. Na pitanje zbog čega je sve to tako dugo trajalo Mikulić je odgovorio kako je u svjetskim okvirima za projekte takvog tipa to 'sasvim dobar tempo'.

'Radi se o čistoj koncesiji bez državnih jamstava. Banke financijeri i partneri ulagači morali su se osigurati da će u bilo kojem scenariju u narednih 30 godina, koliko traje koncesija, projekt sam sebe moći isplatiti. U tih godinu i pol dana 500 do 600 ljudi je diljem svijeta radilo na projektu', istaknuo je Mikulić.

Osvrnuo se i na prijašnje medijske napise kako francuski investitori ulaze bez novca.

'Prema koncesijskom ugovoru točno je utvrđen dan i sat kad se novci uplaćuju. To je bilo prekjučer i tad su partneri ukupno uplatili 106 milijuna eura svojih sredstava. Na to su banke dodale još svojih 200 milijuna eura', pojasnio je Mikulić.


Joško Mikulić

Najavio je kako pripremni radovi kreću idući tjedan, a da će s ozbiljnijim zahvatima krenuti, ovisno o vremenskim uvjetima, u siječnju ili veljači.

Damir Novotny misli da je upitno hoće li investitori vratiti uloženi novac.

'Ušli su u prilično velik rizik. Ključno pitanje je tko će se služiti tim aerodromom. Ako nemate domicilnog zračnog prijevoznika, a to Croatia Airlines više nije, sve je to jako upitno', naglasio je Novotny, dodajući kako se sa strane države radi o dobro strukturiranom projektu koji bi trebao poslužiti kao primjer i za sva ostala infrastrukturna ulaganja.

Čelni čovjek Viadukta pak smatra kako će se sigurno povećati promet Zračne luke Zagreb

'Ključan je operater. Današnja struktura zračnog prometa svela se na koordinaciju velikih svjetskih operatera. U našem projektu sudjeluje jedan od najvećih svjetskih operatera (Aéroports de Paris, op. a.) i njegov je zadatak da u Zagreb usmjeri što više zračnih linija', rekao je Mikulić.

Istaknuo je primjer Luke Rijeka gdje je Hrvatska izgradila novi kontejnerski terminal na Brajdici. Ali tek kad je terminal u koncesiju uzeo veliki globalni igrač značajno se povećao promet.

Mikulić očekuje kako će se izgradnjom novog terminala i povećanjem broja putnika povećati i potreba za radnicima, tako da se zabrinutost sindikata za radna mjesta može pokazati neutemeljenom.

OSNOVNI PODACI:

- konzorcij ZAIC, koji ima stopostotni udjel u tvrtci Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), čine francuske tvrtke Aéroports de Paris Management (tvrtka-kćer u potpunom vlasništvu tvrtke Aéroports de Paris) i Bouygues Bâtiment International (tvrtka-kćer u vlasništvu Bouygues Construction), turski TAV Airports, hrvatski Viadukt te fond Marguerite (EU) i IFC (dio grupacije Svjetske banke)

- financijski zajmodavci projekta su Europska investicijska banka (EIB), IFC, Unicredit i Deutsche Bank

- investicija od ukupnih 331 milijun eura dijeli se na 243 milijuna eura za dizajn i izgradnju novog putničkog terminala te na 88 milijuna eura rezerviranih za održavanje aerodromske infrastrukture tijekom trajanja koncesije od 30 godina

- građevinski radovi izvode tvrtka Bouygues Bâtiment International u suradnji s Viaduktom, a u radove će biti uključene druge hrvatske građevinske tvrtke

- Aéroports de Paris Management i TAV Airports biti će odgovorni za upravljanje i održavanje zračne luke

- novi putnički terminal godišnje će moći primiti oko 5 milijuna putnika ili oko 3 milijuna više nego sada