AZTN je proveo Istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011. Istraživanje se temeljilo na uzorku od 55 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Republici Hrvatskoj
Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište maloprodaje u 2011. unatoč nastavku krize, ukupno raslo za 5,3 posto u odnosu na godinu ranije, dok je tržište veleprodaje naraslo za dva posto. S tržišta obuhvaćenim istraživanjem u godinu dana nestao je samo jedan poduzetnik (Idis Kutina), a nastavljen je i lagani rast koncentriranosti tržišta (povećan je zajednički udio prvih 10 poduzetnika i iznosi 78 posto).
Istodobno, međutim, i u 2011. je nastavljen trend smanjivanja dominacije Konzuma, a rasta njegovih glavnih konkurenata. Konzum je ipak najznačajniji trgovac u Hrvatskoj koji drži tržišni udio nešto ispod 30 posto i lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te Gradu Zagrebu. No jedna od značajki tržišta maloprodaje je i uspješnost regionalnih i lokalnih trgovaca koji i u 2011. bilježe rast prometa i tržišnih udjela.
Zahvaljujući visokom rastu prihoda, prvi Konzumov konkurent u 2011. postale su Plodine. Međutim, uvjerljivo najveći skok prihoda u 2011. imao je Lidl koji je zahvaljujući tome postao treći najjači trgovac u Hrvatskoj. Lidl i Kaufland članice su Schwarz grupe i zajedno su najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj s oko 15 posto tržišnog udjela. Najveće nominalno smanjenje prihoda među svim poduzetnicima obuhvaćenim istraživanjem imao je Mercator-H. Među deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj u 2011. ušao je Studenac iz Omiša, a izišao K.T.C. iz Križevaca.
Između 65-70 posto prihoda na tržištu maloprodaje ostvareno je u prodajnim mjestima velikog formata, odnosno u supermarketima i hipermarketima, pri čemu su najveći rast prometa imali hipermarketi i - male prodavaonice.
Za razliku od tržišta maloprodaje, tržište trgovine na veliko je vrlo koncentrirano i na njemu se u 2011. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu ranije dodatno povećao. Dva najveća takmaca - Konzum i Metro - na tom tržištu drže zajednički tržišni udjel od preko 73 posto.