Marijan Banelli, prometni lobist za EU, komentirao je za HRT današnji štrajk vozača Ubera. Kazao je kako taksisti Ubera imaju svog poslodavca u Nizozemskoj i prosvjedi koji trebaju poremetiti život u Zagrebu nemaju smisla, zato što ni Vlada RH, a niti građani s ovom temom nemaju nikakve veze.
'Mi smo upozoravali da kada se neke stvari previše liberaliziraju dovode do kaosa. Trenutno još nije došlo do njega, ali je prisutan poremećaj. Na sve to su upozoravali taksisti koji su radili i prije', rekao je Marijan Banelli u Studiju 4 HRT-a.
Mnogi su se taksisti prekvalificirali u vozače kamiona i potražili posao izvan Hrvatske za bolje plaće. Velika je potražnja za vozačima kamiona u EU. Traži ih se oko 400 tisuća, a samo u Njemačkoj 80 tisuća.
Vlada je krajem prošlog tjedna blokirala cijene naftnih derivata u idućih mjesec dana. Većina energetskih stručnjaka, ali i prijevoznika, pozdravila je takvu odluku koja će barem usporiti poskupljenja. Banelli smatra kako sada 'pumpaši' trebaju iskoristiti situaciju.
'Situacija je zanimljiva. Manje rabata prijevoznicima je u domeni poslovne tajne, no nije tajna da prijevoznici putem kartičnog poslovanja dobivaju rabate i velika većina hrvatskih međunarodnih prijevoznika sada puni spremnike u Austriji jer putem tankirnih kartica mogu dobiti rabat od 24 euro centa rabata, što nije za baciti, rekao je i dodao kako u Hrvatskoj postoji rabat, ali kako je tu veliki prostor gdje 'pumpaši' mogu to iskoristiti.
'Treba se znati da je Ina prodavač nafte na veliko i malo te proizvođač. Njezini troškovi su apsolutno puno veći i ona nema veliki prostor za smanjenje cijena, dok ostali imaju, a kako će ih iskoristiti, za to postoji solidarnost među naftnim kompanijama', istaknuo je Banelli.
Na pitanje treba li u Hrvatskoj strahovati od nestašice benzina, Banelli je rekao kako smatra da se to ne može dogoditi.
'Od početka godine 50 posto je poskupio barel nafte, a ovaj tjedan 3 posto. No, postoje tržišta gdje se mogu kupiti nešto jeftiniji derivati. To se koristi i to je logika tržišta', istaknuo je Banelli za HRT.
Kod nas vozači kamiona, smatra Banelli, imaju averziju prema sindikatu, ali kada bi postojao sindikat kao što je u Americi, onda bi imali alat za pregovaranje na razini sporazuma između poslodavaca i vozača.
'Velika je potreba za vozačima kamiona i u EU, ali i u Hrvatskoj. No, postoji još jedan problem, da bi svi mladi vozači radili samo 8 sati, a to je teško', smatra Banelli. Prosječna je dob vozača kamiona u Hrvatskoj je 50 godina.