Potrebe zaposlenika nakon pandemije koronavirusa sve se više mijenjaju. Zbog povećanog naglaska na važnost mentalnog zdravlja američke i britanske tvrtke dovode psihoterapeute na radna mjesta. Terapeutov ured možda će uskoro biti samo nekoliko koraka od vašeg
Mnoge su tvrtke u proteklih nekoliko godina ažurirale svoje pakete pogodnosti kako bi odgovorile na nove prioritete radnika, među kojima se vrlo često spominje mentalno zdravlje.
Da bi zadovoljile potrebe radnika, neke tvrtke su uvele pristup digitalnim alatima poput aplikacija za meditaciju ili internetskih portala za terapiju. No druge su otišle korak dalje. Veliki globalni poslodavci - uključujući Comcast, Delta Airlines i Shaw Industries - sada nude psihoterapiju na licu mjesta u svojim uredima.
Ti programi omogućuju zaposlenicima diskretno zakazivanje seansi s licenciranim kliničkim terapeutima tijekom radnog dana, često bez dodatnih troškova za njih.
Možda to nije konvencionalno, ali tvrtke kažu da je psihoterapija popularna među zaposlenicima, pogotovo u doba nedostatka stručnjaka za mentalno zdravlje i visokih troškova koji inače sprečavaju pristup toj vrsti skrbi, pogotovo u SAD-u.
Prema procjeni Uprave za zdravstvene resurse i usluge SAD-a iz 2024. godine, 122 milijuna Amerikanaca živi u područjima s nedostatkom pružatelja mentalne zdravstvene skrbi, a NHS u Velikoj Britaniji izvijestio je o nedostatku 2000 kvalificiranih psihoterapeuta.
Terapeuti koji rade preopterećeni su: 2022. je 60 posto psihologa u SAD-u izvijestilo da nemaju slobodnih termina za nove pacijente nakon pandemije, a njih 38 posto kaže da imaju liste čekanja.
Ti faktori, uz porast troškova u mnogim zemljama, mogu spriječiti ljude da dobiju potrebne usluge. 'Terapija je vrlo dobro rješenje za mnoge ljude, ali u SAD-u je vrlo skupa, vrlo nepraktična i vrlo teško je pronaći terapeuta kojeg pokriva vaše osiguranje', rekla je BBC-u Jen Porter, vršiteljica dužnosti izvršne direktorice u Mindshare Partnersu, neprofitnoj organizaciji sa sjedištem u Kaliforniji koja se bavi mentalnim zdravljem na radnom mjestu.
Nedostatak podrške za mentalno zdravlje može utjecati na živote radnika, a također na njihov rad, uzrokujući gubitak produktivnosti i povećanu odsutnost. To je problem koji tvrtke žele riješiti uvođenjem pristupa kliničkim terapeutima na licu mjesta.
Nekada je bilo nezamislivo raspravljati o pitanjima mentalnog zdravlja na poslu, a kamoli prisustvovati terapijskoj sesiji. Ipak, smanjuje se stigma oko toga na radnom mjestu, a mnogi zaposlenici očekuju brigu za svoje mentalno zdravlje kao dio ugovora o zapošljavanju.
I koriste tu priliku. Premise Health u SAD-u, koji postavlja terapeute u tvrtke, ima 94 terapeuta koji rade na licu mjesta ili u uredima u blizini kompanija koje to zatraže. Posjeti tim ad hoc ordinacijama povećali su se gotovo šest puta od 2020., a godine 2023. tvrtka je ostvarila 35.000 posjeta u 65 kompanija.
Zračni prijevoznik Delta angažirao je prve psihoterapeute i prije pandemije, još 2019. godine.
Terapeuti u tvrtkama nisu izravno zaposleni u kompanijama u kojima pružaju usluge, već ih zapošljavaju pružatelji zdravstvenih usluga ili programi pomoći zaposlenicima.
Također razumiju zabrinutost za privatnost zbog traženja njihovih usluga. Poslodavcima koji nude razgovornu terapiju na licu mjesta pružatelji usluga preporučuju da postave svoje urede na skrovita mjesta kako kolege ne bi mogli otkriti da je netko na seansi.
Alyson Smith, upraviteljica zdravlja i wellnessa u Delti, procjenjuje da otprilike 60 posto vremena terapeuti provode u jedan-na-jedan seansama, a preostalih 40 posto u šetnji i provjerama mentalnog zdravlja radnika.
Medijska tvrtka Comcast postavila je stalnog terapeuta koji govori engleski i španjolski jezik u ožujku 2023. godine u svoje urede u Miamiju na Floridi. 'Kad radnici imaju mjesto na kojem mogu lako pristupiti terapeutu, postaju komforniji u razgovoru o mentalnom zdravlju', zaključuje Dorothea Scattaglia, viša direktorica ljudskih resursa u Comcastu.