Zbog smanjivanja sredstava za zaštitu potrošača i neadekvatne promjene pravnih akata, program zaštite potrošača u Hrvatskoj praktično ne funkcionira, upozorili su na današnjoj konferenciji za novinare čelnici udruge Potrošač
'U budžetu je ove godine za zaštitu potrošača osigurano svega 2,6 milijuna kuna, što je gotovo 30 posto manje nego 2009. godine', izvijestila je predsjednica Potrošača Jadranka Kolarević, ustvrdivši da zbog nedostatka sredstava nije moguće provesti zakonom predviđene edukacijske aktivnosti i organizirati sudove časti za zaštitu potrošača.
Napomenula je da potrošačke udruge ne smiju primati donacije niti bilo kakav novac iz poslovnog sektora tako da ovise isključivo o novcu koji primaju od središnje države i lokalne uprave i samouprave.
'Nažalost, morat ćemo otpustiti i nekoliko stručnih savjetnika jer ih više ne možemo plaćati', požalila se Kolarević.
Predstavnici Potrošača najviše kritika uputili su Ministarstvu gospodarstva, čiji činovnici 'izmišljaju razloge za odbijanje projekata'. 'Ne možemo ni aplicirati za projekte koje financira EU jer takve projekte Hrvatska treba sufinancirati s 20 posto iznosa, a državu to ne zanima', rekla je Kolarević, dodajući da lakše komuniciraju s tijelima Europske unije nego s institucijama u Hrvatskoj.
Ilija Rkman iz Hrvatskog saveza udruga za zaštitu potrošača predstavio je rezultate ankete u kojoj se velika većina ispitanika izjasnila da potrošači u Hrvatskoj nemaju ista prava kao potrošači u Europskoj uniji.