izvorka jurić

Talentirana dizajnerica otkriva što je potrebno da bi stranci poludjeli za našim proizvodima

13.03.2018 u 19:05

Bionic
Reading

Lansiranje Plasinije inspirirane Likom, organske i ručno rađene linije prirodnih kozmetičkih proizvoda, poklopilo se hrvatskoj dizajnerici Izvorki Jurić s obilježavanjem 20-godišnje karijere na brendiranju proizvoda malih i srednjih domaćih proizvođača s područja gastronomije, kozmetike i turizma. Što je presudno u dizajniranju ambalaže i koliko su hrvatski poduzetnici zainteresirani za ulaganje u takav imidž, u razgovoru za tportal otkriva dizajnerica koja potpisuje vizualni izgled brendova kao što su Brachia, Lintar, Croatia in a Box, Croatian Planer, ali i Bite Art, Zdenka sir te Slast&Mast

'Dobar dizajn ambalaže izuzetno je bitan za same kupce. No ono što se nalazi iza toga je još važnije, a to je zdravstvena ispravnost ambalaže i funkcionalne karakteristike. Važno je da ona čuva proizvod i produžuje njegov vijek trajanja, a prilikom izrade se koriste materijali koji su odgovarajući za taj tip proizvoda. To je najvažnije upravo u segmentu hrane', odgovara tportalu Izvorka Jurić, čiji je najnoviji uradak, brendiranje ručno rađene linije prirodnih kozmetičkih proizvoda inspiriranih Likom, Plasinija, objavio i prestižni američki časopis The Dieline.

Rad s njezinim potpisom najčešće u oči upada hrvatskim poduzetnicima čiji proizvodi završavaju na stranim tržištima. Jedan od najpoznatijih među njima je maslinovo ulje Brachia, bočica u obliku masline, koja je došla na svijet još 2006. godine.

'Ulaganje u dizajn ekskluzivne linije proizvoda, posve autentične bočice i dugoročno strateško ulaganje u dizajn ambalaže svakog novog proizvoda pomogli su bračkoj poljoprivrednoj zadruzi da izgradi reputaciju, ostvari izvoz te izraste u uspješan brend. Ova ekskluzivna linija proizvoda prodaje se u premium delikatesnim trgovinama New Yorka, Tokija i drugih svjetskih metropola. Ta ambalaža i danas postoji te uspješno funkcionira na tržištu, što je izuzetno rijetko s obzirom na to da je trajanje ambalaže kratko, najčešće od jedne do nekoliko godina', kaže Jurić, dodajući da nastavlja suradnju s Brachijom, ali pod podbrendom Brachia i prijatelji.

Specifičan pristup Design Bureaua Izvorke Jurić vidljiv je i u posve drugačijem prikazu identiteta hrvatskog proizvoda brendiranjem poklon-kutije Croatia in a Box, domaćeg kulturno-turističkog brenda u ulozi ambasadora hrvatske kulturne baštine i vrhunskih autohtonih gastronomskih proizvoda malih proizvođača.

'Osnovna ideja temeljila se na prezentaciji hrvatske baštine na drugačiji način od uobičajenog. U namjeri da se izbjegne često vrlo hladan prikaz nacionalnog identiteta, okosnicu je sačinjavala suvremeno dizajnirana poklon-kutija čiji vizualni identitet u kontekstu bogatog mediteranskog i kontinentalnog kolorita Hrvatske predstavlja neke od ključnih simbola nacionalne baštine poput pletera, glagoljice, paške čipke, Sinjske alke, licitarskog srca, šibenske kape, ornamenata hrvatskog sela, ribarske mreže i meandra', ističe Izvorka Jurić.

Dizajnerica Izvorka Jurić
  • Dizajnerica Izvorka Jurić
  • Dizajnerica Izvorka Jurić
  • Dizajnerica Izvorka Jurić
  • Design Bureau Izvorka Jurić: Matija Tolić, Izvorka Jurić, Stela Kovačić, Jelena Gvozdanović (stalna vanjska suradnica), Igor Poturić (stalni vanjski suradnik) i Marijo Franić
Dizajnerica Izvorka Jurić Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Marija Gašparović

Uslijedilo je brendiranje kulturno-turističkih proizvoda poput Croatian Planera i turističkog rokovnika Colours of CROATIA, koji prenosi atraktivan doživljaj Hrvatske, čiji je cilj probuditi interes za dodatne destinacije. Za turističku agenciju Omnivia realiziran je rebranding, čija je cjelovita komunikacija dizajnirana za nove potrebe turista istraživačkog duha i sa željom za aktivnim odmorom, primarno Skandinavaca i drugih gostiju sa Zapada.

'Dizajnirati identitet novog proizvoda velik je izazov i odgovornost, a u radu sam se orijentirala upravo na male i srednje poduzetnike. Tako izravno s vlasnikom surađujem na stvaranju proizvoda koji će se istaknuti na tržištu i dizajnom predstaviti svoju osnovnu bit ili vrijednost. Komunikacija je jednostavnija nego u velikim sustavima. Oni su svjesni toga da se mogu istaknuti samo kreativnim rješenjima i drugačijim pristupima u odnosu na konkurenciju, pa su skloniji riskirati rješenjima koja bi vrlo teško ugledala svjetlo dana u velikim sustavima. Kod malih i srednjih još je uvijek najveći problem nemogućnost ulaganja u onom opsegu koji bi im bio potreban', napominje Jurić.

Pod njezinom kreativnom palicom nastala je i Rustican, super premium robna marka hrane za pse, kao i Koer, robna marka hrvatske Klimaopreme orijentirane na izvoz vlastite proizvodnje uređaja za upravljanje pametnim kućama. Autorica je i procesa brendiranja, kao i elemenata dizajna korisničkog sučelja na uređajima, ali i mrežnim stranicama.

PLASINIA, identitet proizvoda
  • PLASINIA, identitet proizvoda
  • Croatia in a Box
  • Croatia in a Box
  • Croatian Planner
  • Croatian Planner
    +36
Projekti Design Burea Izvorke Jurić Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Maja Danica Pečanić

Ime ove dizajnerice često se povezuje i uz Baggizmo, hrvatski start-up koji proizvodi inovativne proizvode s područja nosive tehnologije, poput torbe za elektroničke uređaje Baggizmo ili pametnog novčanika Baggizmo Wiseward. Ondje je Jurić zadužena za dizajn te vodi odjel razvoja samih proizvoda.

'Trebate stalno pratiti što se događa i pokušati biti korak ispred. Vrijeme razvoja rebrandinga ili nekog novog proizvoda često traje dosta dugo, posebno u hrvatskim prilikama, prosječno oko godine dana, nekad i duže. Zato je izuzetno važno da dizajn koji ste zamislili nije takav koji će brzo zastarjeti i da se ne dogodi da u trenutku kad proizvod izađe više nije relevantan', sugerira ova dizajnerica, ilustrirajući to posljednjim projektom Plasinija, prirodnom kozmetikom koja je idejno osmišljena još prije dvije godine, a početkom ove pojavila se na tržištu.

'Kako se radi o malom privatnom poduzetniku, postavljanje proizvodne linije i razvoj proizvoda trajali su izuzetno dugo. To nas je dovelo u rizik da na tržište izađe nešto slično ili se promijene tržišne prilike, pa dizajn ne ispuni svoju svrhu', kaže Jurić, dodajući da je zadovoljna time što su ovi proizvodi već nakon samo dva mjeseca na hrvatskom tržištu privukli pažnju kupaca, a u proizvodnji je već i linija na talijanskom jeziku kao velika narudžba tamošnjih distributera.