Uoči Svjetskoga nogometnog prvenstva u Rusiji šefovi domaćih trgovačkih lanaca veselo su čekali početak natjecanja znajući da veliki sportski događaji redovito pospješuju prodaju. No oni, kao ni većina naših sugrađana, ni u snovima nisu očekivali da će Hrvatska igrati u finalu mundijala i ostvariti najveći sportski uspjeh u povijesti zemlje. S takvim uspjehom išla je i rekordna prodaja
Kao i u slučaju svih velikih nogometnih natjecanja na kojima je sudjelovala hrvatska nogometna reprezentacija, prodaja piva, mesa, suhomesnatih proizvoda, grickalica i navijačkih rekvizita je eksplodirala. Kolektivna euforija bila je i još će neko vrijeme ostati plodno tlo za marketingaše i trgovačke lance.
Kao što smo pisali uoči finalne utakmice s Francuzima, originalne dresove hrvatske nogometne reprezentacije bilo je nemoguće pronaći u Zagrebu, a ludo su se prodavale navijačke majice, šilterice, šalovi, dresovi, nogometne lopte, navijačke navlake i zastavice za auto. Provjerili smo s Konzumom, Lidlom i Sparom kakve su rezultate ostvarili na kraju Svjetskog prvenstva.
U Sparu su postigli dvoznamenkast rast u segmentima grickalica, piva i mesa za roštilj te se hvale time kako su navijačke rekvizite gotovo rasprodali.
U Lidlu, drugom najvećem trgovačkom lancu, za tportal, ali bez otkrivanja brojki, kažu: 'Općenito gledajući, u Lidlu Hrvatska Svjetsko prvenstvo je imalo pozitivan utjecaj na prodaju u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.'
'Pozitivan utjecaj' slobodno se može protumačiti kao rast između 10 i 15 posto, osobito na sam dan utakmice, koliko je i rasla fiskalizacija računa u razdoblju od 15. lipnja do 15. srpnja, priopćili su iz Hrvatske gospodarske komore. Po podacima Komore, u Hrvatskoj je za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji potrošeno 9,28 milijardi kuna.
Najveći rast u Konzumu bilježi kategorija pića i to s 25 posto više u odnosu na mjesec prije Svjetskog nogometnog prvenstva, u kategorija grickalica količinski je prodano 58 posto, dok je u kategoriji bijele tehnike prodano deset puta više televizora nego uobičajeno.
'Za vrijeme trajanja Svjetskog nogometnog prvenstva, osim rekordno prodanih 317.000 komada piva u jednom danu i 165 posto više prodanih kokica, 94 posto više grickalica, 77 posto više prodanih vrećica čipsa, prodali smo i gotovo 200.000 artikala iz navijačkog asortimana među kojem je najprodavanija zastavica za auto s prodanih čak 12.900 komada. Rast prodaje uobičajen je u posebnim prilikama poput ove, no posebno nas je pozitivno iznenadila potražnja za navijačkim asortimanom. Iako smo osigurali poprilične količine uspjeli smo rasprodati sve do zadnjeg artikla, što se još nikada nije dogodilo', rekli su nam u Konzumu.
U Zvijezdi, članici koncerna Agrokor, kažu nam kako je prodaja majoneze, umaka i kiselog povrća u lipnju u prosjeku bila devet posto viša nego lani, dok su prodajni rezultati prve polovice sedmog mjeseca, ovisno o kategoriji, od 20 do 80 posto bolji. 'U periodu trajanja Svjetskog nogometnog prvenstva prodano je više od dva milijuna komada majoneze pa je tako svaki drugi Hrvat kupio Zvijezdinu majonezu', kažu nam.
U PIK-u Vrbovec hvale se kako su prodali 10 milijuna ćevapa, više od 2,2 milijuna komada pakiranja mesnih narezaka i preko dva milijuna kobasica. Iako brojke same po sebi zvuče impozantno, još više dobivaju na težini kada ih usporedimo s rezultatima prodaje u božićno vrijeme, kada se kobasice tradicionalno jedu u povećanim količinama.
Naime, za vrijeme trajanja adventa u Zagrebu Hrvati su pojeli više od 700.000 PIK-ovih kobasica, a za vrijeme prvenstva ta brojka je gotovo tri puta viša. Kada je riječ o narescima, za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva prodano je preko 2,2 milijuna pakiranja narezaka. Prodaja trajnih narezaka raste za 30 posto, a prvi izbor potrošača su Zimska i Čajna.
Iz PIK-a Vrbovec poručuju kako je kompanija u ovom razdoblju zabilježila rast u količini prodanih proizvoda veći od 10 posto. Direktor marketinga Boris Jaranović dodatno je istaknuo: 'Brojke pokazuju da je PIK bio prvi izbor Hrvata, koji im je davao snagu za navijanje i bezrezervnu podršku našim nogometašima. Drago nam je što smo bili važan dio proslave naših sugrađana i svih navijača i mi u PIK-u smo ponosni na naše Vatrene, a njihova upornost i borba do zadnjeg trena zaista nam trebaju biti primjer svima.'
DAN KOJI SE PAMTI