Ne jenjava navala kupaca na police trgovina. Pri tome se malo vodi pažnja o propisanom razmaku koji u zatvorenim prostorima treba biti najmanje dva metra. Ujedno, još dosta djelatnika trgovina nije adekvatno zaštićeno od zaraze koronavirusom. Najveći je problem s maskama. Međutim iz dana u dan radnici u trgovinama sve su bolje zaštićeni
Potvrdila nam je to i predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske Zlatica Štulić.
'U stalnom smo kontaktu s trgovačkim lancima. Neki su odlično odradili posao. Većina poslodavaca je nabavila zaštitna sredstva za dezinfekciju blagajni, POS uređaja i skladišta. Svaki dan je sve bolja zaštita', rekla je Štulić.
Upozorava kako je važno da kupci poštuju pravila te radnike i druge kupce.
'Treba napraviti reda. Propisana udaljenost od dva metra mora se poštivati. Svaki trgovac trebao bi staviti oznake. Tražili smo od poslodavaca da organiziraju kontrole broja ljudi. I unutar trgovina trebala bi postojati kontrola, bili to zaštitari ili sami zaposlenici trgovine, koji će upozoravati ljude na razmak. Događa se da dođe paleta mlijeka. Razgrabi se u tri minute, a ljudi vise jedni na drugima. To se mora kontrolirati', istaknula je Štulić.
Koje su sve mjere zaštite radnika poduzeli i kontroliraju li razmak između kupaca, pitali smo nekoliko velikih trgovačkih lanaca.
Iz Lidla su nam odgovorili kako od četvrtka u trgovine postavljaju zaštitne pleksi ograde kao barijere na blagajnama.
'One će omogućiti dodatnu zaštitu u interakciji naših zaposlenika i kupaca. Neke trgovine već imaju navedene pregrade, a u ostalima će sukcesivno biti postavljene u sljedećih pet dana', poručili su iz Lidla.
Tvrde kako se posebno pazi na dostupnost higijenskih sredstava, kao što su jednokratne rukavice, dezinfekcijska sredstva, dezinfekcijski sapun i ubrusi za brisanje, u svim prostorijama trgovine te u sanitarnim čvorovima za kupce i djelatnike.
'Postavili smo oznake upozorenja kojima se apelira na korištenje jednokratnih rukavica i hvataljki pri uzimanju pekarskih proizvoda, održavanje minimalno dva metra razmaka na blagajnama te općenito na odgovorno ponašanje kupaca. S obzirom na to da vlada generalna nestašica zaštitnih maski, u procesu smo nabavke istih u što kraćem mogućem roku za sve naše zaposlenike. Također, želimo naglasiti da u svojim skladištima vršimo temeljitu dezinfekciju pri ulasku i zaprimanju robe', rekli su iz Lidla.
Iz Konzuma poručuju da u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi poduzimaju sve mjere preventivne zaštite, sukladno preporukama nadležnih institucija.
'Tako uz redovite higijenske i sigurnosne procedure provodimo pojačane higijenske i sanitarne mjere u lancu opskrbe, u prodavaonicama i uredskim prostorima te redovitu dezinfekciju blagajni, opreme i POS uređaja na svim prodajnim mjestima. Neprestano pratimo preporuke Nacionalnog stožera za civilnu zaštitu i djelujemo u skladu s njima pa smo tako i sukladno posljednjoj odluci organizirali regulaciju ulaska u trgovine kako bi svakom kupcu bilo omogućeno da se pridržava propisane udaljenosti. Uz to, na blagajnama su postavljene oznake i upute o pridržavanju propisanog razmaka, a naši djelatnici i usmeno podsjećaju kupce da se pridržavaju toga', poručili su iz Konzuma.
Pozivaju kupce na odgovornu kupovinu kako bi zaštitili jedni druge, izbjegavajući bliski kontakt i duža zadržavanja u trgovinama te im istovremeno sugeriraju beskontaktno plaćanje karticama.
Iz Spara i Interspara također tvrde da su svojim djelatnicima koji su u bliskom kontaktu s kupcima omogućili zaštitne maske, rukavice i dezinfekcijska sredstva.
'Slijedeći upute Nacionalnog stožera, uveli smo i regulaciju ulaska kupaca u trgovine uz održavanje propisanog razmaka od dva metra. Također, za sve naše kupce osigurali smo vizualne oznake koje osiguravaju razmak od dva metra te se redovito dezinficiraju kolica, košare i sve površine u trgovinama', odgovorili su za tportal.