cjenovna (ne)pristupačnost

Turisti u Hrvatskoj zatvorili džepove: 'Vjerojatno manje troše jer im je skupo'

05.02.2025 u 11:21

Bionic
Reading

Premijer Andrej Plenković pozvao je u srijedu na oprez prilikom formiranja cijena u turizmu, upozorivši kako tržišni signali pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost pred mediteranskom konkurencijom te da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama

'Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma', rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istaknuo kako podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.

Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da joj cjenovna pristupačnost koja joj je dugo vremena bila prednost, 'polako iščezava'.

Rast cijena viši nego u Grčkoj i Španjolskoj

Naime, kako je rekao, analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemlje te su trenutačno veće nego u Grčkoj i Španjolskoj

'To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju što ljudima pokazati i ponuditi', rekao je i pozvao na 'mudrost' u formiranju cijena. Upozorio je da smanjenje potrošnje stranih turista za deset posto. 'Vjerojatno manje troše jer im je skupo', rekao je.

'Dio mozaika' inflacije

Dodao je kako je jako bitno i da turizam ostane pristupačan hrvatskim građanima. Povećanje cijena u turizmu utječe 'kao dio mozaika' i na stopu inflacije u Hrvatskoj, rekao je Plenković i dodao kako je bitno da se donose takve odluke koje će osigurati kunkurentnost, održivost i pristupačnost hrvatske turističke ponude.

Ustvrdio je pritom da je Hrvatska blizu granica rasta turizma koje su na oko 21 milijunu dolazaka i 110 milijuna noćenja godišnje te da je unatoč tome i činjenici da je turista pet i pol puta više nego stanovnika, u vrhuncu sezone početkom kolovoza milijun turističkih postelja prazno.

Kaže da u sezoni Hrvatska ima 5,5 puta više turista nego stanovnika i poziva na mudru politiku održivosti i cjenovne ravnoteže.