Ram Addanki, 46-godišnji Indijac, novi je predsjednik Uprave TDR-a i BAT-ov 'globalni' menadžer koji ide od tržišta do tržišta i nastoji preokrenuti trendove, piše poslovni tjednik Lider
Dosad je promijenio sedam tržišta, a u TDR-u ima klasičan zadatak – od kompanije koja, iako i dalje lider, nezaustavljivo gubi tržišni udio stvoriti onu koja ga osvaja. Prije Hrvatske Addanki je upravljao turskim tržištem, gdje mu je jedan od prioriteta bilo suzbijanje ilegalnoga duhanskog tržišta, što će nastojati i ovdje. Novost koju susreće u Hrvatskoj mu je i vlastita maloprodaja putem iNovina i udjela u Tisku.
Addankijeva je misija sada rast, što će zasigurno donijeti novu dinamiku u odnose duhanskih multinacionalki u Hrvatskoj.
'Pozicionirat ćemo brendove u svim cjenovnim razredima. Sva naša četiri brenda pozicionirat ćemo dugoročno na hrvatskom tržištu, a planiramo uvesti i brojne inovacije. Za nas je ovaj posao dugoročan. Jednom kada lansirate brend na tržište, morate na njemu raditi tri do pet godina da bi ga ljudi postali potpuno svjesni', rekao je Lideru.
Nema rasta za pola godine
Addanki pojašnjava kako se ne može narasti za pola godine: 'Dugoročni nam je cilj rast koji će biti popraćen aktivnostima, ali, naravno, samo koliko to dozvoljavaju lokalni zakoni. Imamo i velike planove za Kanfanar, gdje smo prošli tjedan instalirali stroj koji predstavlja najnoviju tehnologiju i šaljemo tamošnje tehničare u druge naše tvornice. Već smo u studenome počeli izvoziti BAT-ov brend Peter Stuyvesant u Grčku – to je tek prvi korak'.
Upitan kakvi su mu planovi s tvornicom u Kanfanaru, Addanki kaže: 'Kanfanar sada proizvodi oko 7,2 milijarde cigareta, ali ima mnogo veći kapacitet, a jeftiniji je za proizvodnju od zapadnoeuropskih tvornica i vjerujemo da je to vrlo dobra lokacija za izvoz. Plan je da se u Kanfanaru u roku od pet godina proizvodi 16-17 milijardi cigareta na godinu'.
Cijene cigareta će rasti
Zaključno, Addanki kaže kako će cijene cigareta rasti zajedno s trošarinama.
'Zbog ulaska u EU cijene cigareta u Hrvatskoj drastično su narasle u jednom trenutku, ali sad bi taj rast trebao biti mnogo umjereniji i predvidljiviji. U brojnim državama postoji zanimljiva praksa: planovi za trošarine u trajanju od tri do pet godina – poput zemljovida za razvoj trošarina. To je nešto što trebamo i ovdje u Hrvatskoj. Takav plan svima donosi dobro, i vladi i trgovcima i proizvođačima. Svi u Europi shvatili su da su umjerenost i predvidljivost rasta cijene ključne. Ako je visok porez u zemlji gdje je nezaposlenost velika, kupci će se sve više okretati ilegalnom tržištu, koje je ionako vrlo snažno na ovim prostorima. Jača i potrošnja nelegalnoga rezanog duhana jer ljudi za četiri kune mogu dobiti vrijednost proizvoda od 20 kuna', rekao je.