Kvalitetom i zajedničkim nastupom hrvatske tvrtke mogu konkurirati proizvođačima iz razvijenijih zemalja na arapsko – islamskom tržištu, smatra Nermin Botonjić iz Centra za certificiranje halal kvalitete. On je bio jedan od predavača na Drugom edukacijskom danu Business Road to Qatar održanom danas u zagrebačkom hotelu Aristos u organizaciji Hrvatsko-katarske udruge
Botonjić najveću šansu za hrvatske tvrtke vidi u segmentu prehrane i turizma. U Hrvatskoj trenutačno 47 tvrtki ima halal certifikat, a oko 2.500 proizvoda, većinom prehrambeni i kozmetički, zadovoljava halal standarde.
U svijetu danas živi više od 1,6 milijardi muslimana, a očekuje se da će taj broj do 2030. biti veći od dvije milijarde, što dovoljno govori, naglasio je Botonjić, o potencijalima tog tržišta.
Ako se gleda bruto domaći proizvod po stanovniku, daleko najrazvijenija islamska država je Katar. U toj zemlji odvija se veliki građevinski bum te su osigurana ogromna financijska sredstva za izgradnju turističkih, kulturnih i sportskih objekata. Hrvatske tvrtke, istaknuto je na skupu, sigurno mogu tu pronaći priliku za sebe.
Kao značajan problem u suradnji Hrvatske s Katarom istaknut je komplicirani vizni režim. Naime, dosad su zemlje Perzijskog zaljeva konzularno bile pokrivane iz Kaira.
Maja Rendulić, potpredsjednica Hrvatsko-katarske udruge, očekuje kako će skorim otvaranjem veleposlanstva u Dohi biti značajno olakšan dolazak gospodarstvenika, tako i turista iz Katara u Hrvatsku.
Konkretno što ih sve očekuje prilikom započinjanja posla u Kataru, okupljenim predstavnicima 50-ak hrvatskih tvrtki i institucija izložili su Katarani Malik Al – Kammaz iz državne tvrtke Saba & Co. IP te Badih J. Touma iz arhitektonskog ureda MZ & Partners.