Trend pada prometa od trgovine na malo u Hrvatskoj i na mjesečnoj i na godišnjoj razini nastavljen je i u veljači ove godine - u odnosu na siječanj promet je nominalno smanjen za 3,7 posto, a realno za 4,2 posto, dok je u odnosu na veljaču prošle godine nominalno manji za 16,6 posto, a realno za čak 19,1 posto
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, promet od trgovine na malo što ga ostvaruju svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u prva je dva mjeseca ove godine u odnosu na isto razdoblje lani nominalno manji za 14,2 posto, a realno za 16,5 posto.
Promatrano po trgovačkim strukama, u veljači je prema mjesecu ranije promet u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama, na koje otpada 35,9 posto hrvatske maloprodaje, nominalno smanjen za 3,2 posto, a u ostalim nespecijaliziranim prodavaonicama, čiji je udio u ukupnoj maloprodaji 6,6 posto, promet je smanjen za 8,5 posto.
Najveći je nominalni pad prometa, za 26,5 posto, zabilježen u prodaji tekstila, odjevnih predmeta, obuća i kožnih proizvoda (čiji je udio u ukupnoj maloprodaji 5,7 posto).
Nominalni rast prometa u veljači se u odnosu na siječanj bilježi u prodaji motornih goriva i maziva i prodaji motornih vozila, trgovačkim strukama koje u ukupnoj maloprodaji imaju udio od 15,1, odnosno 4,7 posto. Promet u prodaji motornih goriva i maziva na mjesečnoj je razini nominalno povećan za 0,3 posto, a u prodaji motornih vozila za 14,1 posto.
Najveći rast prometa na mjesečnoj je razini zabilježen u prodaji cvijeća, sadnica, sjemenja, gnojiva i kućnih ljubimaca, za 26,8 posto, te u prodaji rabljene robe i prodaji izvan prodavaonica, za 21,3 posto.