DIONICE IZ AFERE SPICE

Unilever kupuje 10,6 posto Podravke?

21.06.2011 u 09:31

Bionic
Reading

Multinacionalna korporacija Unilever zainteresirana je za preuzimanje 10,6 posto dionica Podravke koje drži OTP banka, doznaje Business.hr iz dobro obaviještenih izvora, koji su željeli ostati neimenovani.

Riječ je o dionicama koje su nakon afere Spice završile u mađarskoj banci kao zalog za kredit, a prije nekoliko mjeseci moglo se čuti kako je jedna inozemna prehrambena kompanija zainteresirana za kupnju tih Podravkinih dionica. Iz Unilevera do zaključenja broja nisu potvrdili tu vijest, a iz Uprave Podravke kazali su da menadžment ne pregovara na temu prodaje Podravkinih dionica u vlasništvu Mola odnosno OTP-a.

'Na posljednjem sastanku s predstavnicima OTP-a i Mola Uprava Podravke informirana je kako je za službenog brokera za prodaju navedenih dionica odabran Interkapital. Dakle, prodaju i pregovore o prodaji tih dionica vodi Interkapital, a Podravka će navedenoj brokerskoj kući biti na raspolaganju za pružanje potrebnih informacija iz redovitog poslovanja kompanije kako bi se eventualno postigla viša cijena dionice', odgovorili su iz Podravke.

Iz neimenovanih se izvora doznaje da čelnici Unilevera već dulje bezuspješno pokušavaju dogovoriti sastanak s Podravkinim menadžmentom, što u Podravci nisu htjeli komentirati.

Prema posljednjim podacima, prosječna cijena Podravkine dionice u posljednja tri mjeseca na Zagrebačkoj burzi vrijedi 320,6 kuna. Kako u paketu ima 577.000 dionica, ispada da je prosječna cijena nešto manje od 185 milijuna kuna. Nije isključeno da je Unilever ponudio veću cijenu za paket. Zanimljivo je kako će kupnja paketa donijeti i mjesto u Nadzornom odboru, a današnji članovi toga tijela koje je Business.hr kontaktirao ne znaju da bi uskoro kao kolegu mogli dobiti Unileverova člana.

Ta multinacionalna kompanija 87 je puta veća od Podravke kada se u obzir uzme godišnji prihod, a po vrijednosti imovine je 49 puta veća od Podravke. Među Unileverove prehrambene brendove između ostalih spadaju i Knorr, Rama, Hellmans i Lipton. Nestleu, jednom od najvećih Unileverovih suparnika na globalnom polju, kupnja srpskog Centroproizvoda mogla bi donijeti prevagu u regiji.