Mobilisis
Izvor: Pixsell / Autor: Marko Jurinec
Mobilisis
Izvor: Pixsell / Autor: Marko Jurinec
TVRTKA MOBILISIS
Velike prijevozničke tvrtke, luke i šoping-centri više ne ovise o papiru i olovci kako bi upravljali svojim voznim parkom. Upravljanje golemim flotama vozila radi se računalno i ovisno je o internetu. Potencijal tog visokotehnološkog tržišta još prije deset godina prepoznala je varaždinska tvrtka Mobilisis koja je svoja rješenja za upravljanje vozilima i parkiralištima prodala u Hrvatskoj, ali i na izazovnom zapadnoeuropskom tržištu
Mobilisis je osnovan 2005. u Varaždinu pod tadašnjim nazivom Delpro. Tri godine kasnije, društvo je dokapitalizirano te je započeta suradnja s tvrtkom RASCO s kojom se razvijala paleta proizvoda elektroničkih regulatora posipača soli.
Ta suradnja rezultirala je drugom dokapitalizacijom. Konačno, 2010. kompanija se preimenuje u Mobilisis te se još jednom dokapitalizira od novih domaćih ulagača. Kroz cijeli taj period tvrtka je razvijala svoj osnovni proizvod – Mobilisis Fleet menagement platformu tzv. upravljanje voznim parkom putem interneta.
Njihov potencijal prepoznao je i Hrvatski Telekom(HT) s kojim otpočinju suradnju 2011., da bi već iduće godine lansirali zajedničku uslugu naziva Cloud nadzor vozila. Ubrzo započinju i na razvoju drugog međunarodno patentiranog proizvoda MagSensea. To je pak sustav detekcije motornih vozila u mirovanju ili pokretu.
Biznis praćenja vozila
'Praćenje vozila je naš core bussiness, a tehnologije pametnih gradova se odlično uklapaju u naš ukupni cilj razvoja infrastrukture Interneta stvari (Internet of Things - IoT). Mobilisis ovaj cilj slijedi od samog svog osnivanja, a on uključuje razvoj hardverskih i softverskih komponenata koje omogućuju jednostavno umrežavanja svih stvari koje nas okružuju u jedinstvenu mrežu. Umrežene stvari čine uporabnu funkcije te olakšavaju ljudima svakodnevni život', kazali su tportalu u Mobilisisu, koji vodi Krešimir Meštrić.
Većinu prihoda, koji su lani iznosili 22 milijuna kuna, tvrtka je ostvarila u segmentu fleet managementa čije usluge koriste najveće prijevozničke firme u zemlji, ali i druge velike kompanije s velikim flotama vozila.
Probili se u svijet
Iza MagSensa već je nekoliko projekata u svijetu poput opremanja najfrekventnijih nadzemnih i podzemnih parkirališta u senzorima za detekciju zauzetosti parking mjesta i displejima koji pokazuju broj slobodnih i zauzetih parking mjesta u realnom vremenu.
Tu je i partnerstvo na projektu Smart City Dubrovnik u kojem je Mobilisis ugradio magnetne parkirne senzore u 30 parkirnih mjesta, zahvaljujući kojima će vozači u realnom vremenu znati stanje zauzeća parkinga.
'Što se tiče većih projekata vezanih za MagSense, u Kölnu smo senzorima za detekciju zauzetosti parkirnih mjesta opremili parkirališta u zračnoj luci Köln Bonn, a u austrijskom Linzu otvoreni parking velikog šoping-centra. Prošle godine dovršeno je puštanje u pogon naše nove instalacije MagSense 3DTC traffic countera u šoping-centar REWE u blizini Stuttgarta', kažu.
Glavna tržišta - Austrija, Njemačka i Izrael
Trenutačna su primarna tržišta za MagSensea Njemačka, Austrija i Izrael. Tvrtka je 2013. osnovala i podružnicu u Njemačkoj. Lani su poslovali s tri milijuna kuna dobiti te su zapošljavali 35 ljudi.
'Prema dosadašnjim uspjesima, ciljevima i strategijama, za 2016. očekujemo oko 29 milijuna kuna prihoda što je porast za 38 posto. Do kraja 2016. planiramo imati 53 zaposlena', poručuju iz varaždinske tvrtke.