Američki lanac kafića Starbucks izvijestio je da mu je tromjesečne rezultate pritisnuo slabiji rast u Aziji koji je zasjenio snažan promet u vrijeme božićnih blagdana u Sjevernoj i Južnoj Americi
U prvom fiskalnom tromjesečju zaključno s 27. prosinca ukupni neto prihodi Starbucksa porasli su 11,9 posto, na 5,37 milijarde dolara. Neto dobit pripisana kompaniji smanjena je 30 posto, na 687,6 milijuna dolara, izvijestila je u četvrtak američka kompanija.
Na globalnoj je razini promet u kafićima otvorenim dulje od godinu dana porastao osam posto, a gotovo istu stopu rasta kompanija je zabilježila i u najvećem odjelu koji obuhvaća Sjevernu i Južnu Ameriku.
U Europi je pak prihode Starbucksa pogodio smanjeni broj turista nakon terorističkih napada u Parizu ali i jači dolar, što je zakočilo i rast u azijsko-pacifičkoj regiji, tumačio je u telekonferenciji poslovni direktor Kevin Johnson.
Tako je u toj regiji promet u kafićima otvorenim više od godinu dana porastao samo pet posto.
'Strahuje se da je to dijelom povezano s općim usporavanjem u Kini, koje bi - pokaže li se da je posrijedi dugoročniji trend - moglo naškoditi rezultatima kompanije', ističe Carter Harrison iz istraživačke kompanije Conlumino.
Starbucks inače polaže velike nade u širenje poslovanja u Kini unatoč naznakama usporavanja rasta na azijskom tržištu.
U proteklim je tromjesečjima poslovne rezultate Starbucksa poduprla nova tehnologija plaćanja i narudžbi preko mobilnih uređaja, privlačna kupcima koji bi inače uzmaknuli pred dugim redovima.