Realizacijom aktualnog modela privatizacije brodogradilišta Hrvatska bi mogla nakon više od stotinu godina ostati bez brodogradilišta osposobljenog za proizvodnju vojnih plovila
U trećem krugu privatizacije hrvatskih brodogradilišta izvjesno je da će se Brodosplit Specijalni objekti 'utopiti' u Brodosplit. Želju za privatizacijom u paketu s cijelim splitskim škverom istaknuli su i iz uprave tog brodogradilišta specijaliziranog za proizvodnju vojnih plovila.
Brodogradilište u Kraljevici, drugi škver osposobljen za proizvodnju vojnih plovila, također će, ukoliko ga kupi tvrtka Danka Končara Jadran invest, ostati bez vojne, odnosno namjenske proizvodnje. Tako bi nakon trećeg kruga privatizacije hrvatskih brodogradilišta Hrvatska mogla nakon više od stotinu godina mogla ostati bez brodogradilišta osposobljenog za proizvodnju vojnih plovila.
Kako nam je rekao suvlasnik i direktor zagrebačkog Adria Mara Mladen Šarić, budući vjerojatni vlasnik brodogradilišta u Kraljevici Danko Končar predvidio je da najstarije hrvatsko brodogradilište ne zadržava namjensku brodogradnju jer za to nema pretpostavki kao što su stručni kadrovi iz područja specijalne brodogradnje, menadžment osposobljen za poslove u vojnoj brodogradnji, nemaju ugovorenih poslova, tržišta...
Prema Šarićevim informacijama, izgleda da nijedan ponuđač nije u potpunosti ispunio uvjete natječaja za kupnju Kraljevice, odnosno da je Jadran invest najbliži postavljenim uvjetima iz natječaja, pa će Vlada nastaviti razgovore u smislu postizanja obostrano prihvatljivih stavova.
Šarić je dodao da se u nekoliko navrata obratio Vladi i resornim ministarstvima (Ministarstvu gospodarstva i MORH-u) i upozorio na važnost opstojnosti 'namjenske proizvodnje' u Hrvatskoj. 'Ta proizvodnja ima izgleda da opstane u industriji vojnih vozila, tenkova, oružja, vojne opreme, ali ukoliko Adria Mar prestane raditi, nestat će i vojne brodogradnje u Hrvatskoj', upozorio je Šarić dodajući da je vojna brodogradnja uvijek bila nositelj vrhunskih znanja i tehnologija, što bi Hrvatsku ostavilo u nevelikom broju zemalja koje znaju i mogu graditi ratne brodove.
Usto, dodao je Šarić, ne treba zaboraviti da je vojna brodogradnja profitabilna, naročito kad je privatnom vlasništvu.