Španjolski Inditex, najveći svjetski trgovac odjećom na malo, izvijestio je u srijedu o 68-postotnom rastu neto dobiti u prvom fiskalnom polugodištu budući da se isplatilo njegovo agresivno širenje u inozemstvu, posebice u Aziji
Vlasnik Zare izvijestio je o boljoj od očekivanja neto dobiti za šest mjeseci zaključno s krajem srpnja u iznosu od 628 milijuna eura (825 milijuna dolara). U istom razdoblju prošle godine dobit mu je iznosila 374,8 milijuna eura.
Analitičari koje je anketirao Dow Jones Newswires očekivali su neto dobit za prvu polovicu godine u iznosu od 573,2 milijuna eura.
Inditex, među čijim su brendovima Bershka i Massimo Dutti, ostvario je prihode od prodaje od 5,53 milijarde eura, povećavši iz za 14 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Kompanija je smanjila ovisnost o domaćem španjolskom tržištu, koje se bori da izađe iz najgore recesije u zadnjih nekoliko desetljeća, dok su se azijska i ostala europska tržišta proširila zahvaljujući brzom tempu otvaranja novih trgovina.
Španjolska je u tom razdoblju imala udio u prodaji od 28 posto, u usporedbi s 32 posto godinu ranije, dok su azijska tržišta pridonijela s 15 posto, u odnosu na 12 posto u istom prošlogodišnjem razdoblju. Udio ostalih europskih zemalja iznosio je 45 posto, naprema 44 posto u prošloj godini.
Inditex je u prvom fiskalnom polugodištu otvorio 173 prodavaonica u 37 zemalja, uključujući i prve poslovnice u brzorastućoj Indiji, čine je njihov ukupan broj na globalnoj razini krajem srpnja iznosio 4.780 trgovina u 77 zemalja.
Tijekom tog razdoblja u Španjolskoj nisu otvarane nove trgovine.