PROMJENA TRENDA

Vozači koji su probali Njemačku i Italiju vraćaju se u Hrvatsku

15.09.2016 u 19:04

Bionic
Reading

Dok u Njemačkoj interesne udruge zvone na uzbunu kako će uskoro biti 'nemoguće prevesti sve putnike i svu robu od točke A do točke B' jer im nedostaje vozača autobusa i kamiona i strojovođa, slično je i u Hrvatskoj. Iako profesionalnih vozača kronično nedostaje, u transportnim tvrtkama uočavaju malu razliku u odnosu na prošlogodišnji trend odlazaka koje je zamijenio povratak kući u Hrvatsku

'Neću reći kako je to masovno, ali značajan dio se vraća iz Njemačke i Italije. Ljudi su bili vani, vidjeli kako je i zaključili kako imaju bolju računicu biti u Hrvatskoj. Vraćaju se zbog uvjeta, jer kada se u inozemstvu govori o plaćama, iznosi su u bruto vrijednostima. Plaće vozača u Njemačkoj kreću se oko 2.500 eura bruto, a u netu je to oko 1.700 do 1.800 eura. Na to se trebaju dodati troškovi života u inozemstvu', tumači za tportal Milan Vrdoljak, suvlasnik i predsjednik Uprave Ricarda iz Darde kraj Osijeka, tvrtke koja slovi za jednog od najvećih cestovnih prijevoznika u Hrvatskoj u čijem se voznom parku nalazi 300 prijevoznih jedinica.

Plaće njihovih zaposlenika koji voze na međunarodnim relacijama u usporedbi s njemačkim, gotovo su, dodaje, jednake. Vozačima u međunarodnoj špediciji mjesečno na račune sjeda između 14.000 i 15.000 kuna

'Riječ je o netu iznosima. Imamo i vozače koji rade od ponedjeljka do petka i svaku su noć u svojem krevetu. On je također profesionalni vozač kojemu je plaća do 7.000 kuna, a onima koji voze po Hrvatskoj i do 10.000. To su nekakvi omjeri vrijednosti plaća kod nas, ali i većine sličnih prijevoznika u Hrvatskoj', tumači on.

Natječaj za vozače u Ricardu stalno je otvoren jer je riječ o zanimanju koje je u cijelom svijetu poznato po velikoj fluktuaciji odnosno izmjeni ljudi.

'Kada govorimo o našoj branši, 50 posto je stalnih ljudi koji često ne mijenjaju posao dok ostatak cirkulira. Slična su iskustva i naših kolega iz inozemstva', objašnjava on.

Ova je tvrtka tijekom godine povećala broj voznih jedinica kupnjom 30 novih, na sadašnjih 300. Iako su prošloga ljeta vapili za profesionalnim vozačima, situaciju više ne mogu nazvati katastrofalnom što se tiče kadra.

'Još uvijek primamo ljude, kao i većina drugih, ali situacija nije kao prošle godine', kaže Vrdoljak koji tvrdi kako na Zavodu za zapošljavanje nema nijednog nezaposlenog profesionalnog vozača jer nema razloga za biti.

'Ako neće raditi u Ricardu, ima i drugih tvrtaka u Hrvatskoj, a ako mu se ide van, opet može birati u koju će zemlju. Dok su našim vozačima možda još zanimljiva tržišta Europske unije, mi smo interesantni onima iz Srbije i Bosne i Hercegovine. No naše ministarstvo nije prepoznalo situaciju i ograničava uvoz ove radne snage', ukazuje na problem Vrdoljak.

I u Ralu Logistici u vlasništvu Luke Rajića traže vozače u međunarodnom transportu koji će najvećim dijelom prevoziti robu po zemljama Zapadne Europe. Uz poticajna primanja, navode na svojim korporativnim stranicama, takvim vozačima ciklus traje tri tjedna koje provode na putu, a tjedan dana se odmaraju.