Broj električnih automobila lani se povećao za dvostruko pa ih je sada nešto više od tri tisuće. Sve što je lijepo kratko traje, a trajalo je tri godina sada džabe neće voziti ni oni barem ne po autoputu. Osim cestarine, do mora će morati plaćati i električno gorivo
Punionice na odmaralištu Lučko više neće biti besplatne. Električnu struju za svoje automobili od sada ćete plaćati. I tako će biti na 46 punionica, javlja RTL.
Cijena struje ovisi o snazi i brzini punjenja. Ultrabrzo je ultra skupo 5 kuna. Na priključcima slabije snage od 22 do 50 kilovata struja košta 3,5 kuna/kw. Prema HEP-ovoj računici onda je 100 kilometara 70 kuna. Dovoljno za put primjerice od Zadra do Šibenika.
Cijena se opasno približila onoj goriva. "Ako to usporedimo s dizel gorivom to je onda 80-ak kuna", tvrdi Josip Lebegner, voditelj odjela za e-mobilnost u HEP-u. Ako ste na kraćem putovanju, najjeftinije je kućno putovanje.
"Svaka je utičnica jedan punjač, kod kuće je cijena kunu, kunu i nešto pa kad usporedimo s ovime, ispada da je kod kuće tri puta jeftinije", kaže Lebegner. Besplatno nema ni u ostatku Europe. I neka se naplaćuju, kaže stručnjak za električne automobile Igor Kolovrat, ali to je preskupo. I upozorava da su to dva koraka unatrag.
"Ne može to biti besplatno i nitko to ne očekuje ali zašto mora biti deset puta skuplje nego u drugim državama europske unije. Ne moramo se uspoređivati uvijek s Njemačkom, u Nizozemskoj je jeftinije 6 centi ovo najsporije od 20 kilovata", rekao je Kolovrat.
Kolovrat HEP-u zamjera i to što i ako želite napuniti auto ne možete svugdje, jer na nekim mjestima punjači ne rade.
Godine 2019. na hrvatskim cestama bilo je 1343 električnih auta, a lani gužva. Tri tisuće takvih vozila. No, to je puno manje od onoga što se vozi po ostatku Europe.
"Hrvatsko tržište automobila inače je bilo jako tradicionalno ustrojeno i teško, kao i u nekim drugim stvarima mijenjamo svoje navike. Teško prihvaćamo nove proizvode i nove tehnologije. Ovo će sigurno biti kamen spoticanja za daljnje širenje elektro mobilnosti u Hrvatskoj, ali ako se nastavi sa subvencijama ljudi će se vjerojatno u jednoj mjeri i dalje odlučivati na električne automobile", objašnjava Kristijan Tićak, glavni urednik časopisa Auto, motor i sport.