VELŠKI STRUČNJAK ZA TURIZAM

'Zagreb može postati nova europska shopping destinacija'

10.10.2014 u 08:43

Bionic
Reading

Arena Centar je u četvrtak ugostio velškog stručnjaka za turizam Terryja Stevensa na drugom okruglom stolu 'Kako potaknuti rast turističke potrošnje?', s ciljem suradnje maloprodajnog i turističkog sektora u promociji 'shopping turizma' u Zagrebu i šire, navodi se u priopćenju Arena Centra

'Kreirati izvorno zagrebačko iskustvo putovanja i shoppinga ono je što će Zagreb izdvojiti od ostalih gradova oslanjajući se pritom na autentičnost i kvalitetu lokalnih proizvoda i dizajnera', kazao je u svom predavanju profesor Terry Stevens na upravo održanom okruglom stolu 'Kako potaknuti rast turističke potrošnje' koji je organizirao Arena Centar. Rekavši kako su hrvatski proizvodi s jedne strane kvalitetni i autentični, a s druge nedovoljno dostupni izvan svoje sredine, profesor Stevens je nastavio: 'Slika klasičnog potrošača se mijenja. Turisti na putovanju prestaju biti klasični, pasivni potrošači, tzv. consumers, i preuzimaju aktivnu ulogu. Aktivna potrošačka uloga podrazumijeva ne samo to da su kupci otvoreni za kupovinu samu po sebi, nego su i otvoreni prema sudjelovanju u određenim aktivnostima koje im omogućuju da i sami sudjeluju u kreiranju vlastitog iskustva na putovanju.'

Ravnateljica Instituta za turizam Sanda Čorak također je istaknula važnost kupovine kao dijela turističkog doživljaja: 'Kupnja više nije popratni sadržaj boravka u destinaciji, već postaje glavnim motivom za posjet. Iskustva drugih gradova također pokazuju sve veće izdatke turista za kupnju.' Čorak je naglasila kako najviše troše turisti koji borave u zagrebačkim hotelima, oko 14 eura na dan, a slijede ih nautički turisti, čija su prosječna izdvajanja za kupnju oko 12 eura na dan. No to su gosti kojima kupnja nije na prvom mjestu. Shopping najviše zanima jednodnevne posjetitelje, ujedno najveće potrošače koji troše prosječno 27 eura na kupnju.

'U zadnje dvije-tri godine Zagreb je postao cjelogodišnja destinacija', kazala je Nevenka Fuchs iz Turističke zajednice grada Zagreba.

'U prvih osam mjeseci ove godine broj noćenja i dolazaka porastao je za 11 posto u odnosu na prošlu godinu. Najviše nam dolaze Korejci, Nijemci, Talijani, gosti iz SAD-a i Španjolci, no Nijemci se se najdulje zadržavaju.'

O povezanosti turizma i kupovine govorile su i Sabina Prpić, direktorica marketinga modne kuće Croata, i Petra Novak, direktorica marketinga Termi Tuhelj. Svi se sudionici slažu s mišljenjem da je u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj potrebno mnogo raditi na destinacijskom marketingu i brendingu zemlje. Ključno je povezivanje svih dionika turističkog sektora i suradnja u kreiranju izvorno zagrebačkog te izvorno hrvatskog shopping iskustva.

'Želja nam je sudjelovati u kreiranju i definiranju Zagreba kao destinacije. Želimo biti proaktivni i potaknuti sve sudionike iz referentnih sektora da se uključe. Suradnja maloprodajnog, turističkog i sektora lokalne samouprave ključ je za uspjeh i promociju hrvatskih proizvođača autohtonih proizvoda kako tradicionalnih, tako i suvremenih', rekla je Sanja Vladović, direktorica marketinga Arena Centra.

Uspjeh Arena Centra potvrđuju i brojke. Arena Centar je prošlu godinu završio s desetpostotnim povećanjem broja posjetitelja, pri čemu se i promet zakupaca povećao za ukupno osam posto. I u 2014. centar nastavlja pozitivan rast, pa tako u prvih devet mjeseci ove godine bilježi rast broja posjetitelja i rast prometa zakupaca od oko tri posto, ističe se u priopćenju.