Zagrebu bi, s obzirom na sve veći broj turista, trebalo više hotela, pogotovo delux kategorije, jer je sve više dana kada su kapaciteti hotela visoke kategorije popunjeni, poručuje generalni direktor hotela Esplanade Ivica Max Krizmanić, ističući da hotel bilježi 40 posto veću potražnju nego lani.
‘Esplanade ove godine posluje iznad svih očekivanja, za prvih pet mjeseci porast noćenja je 4 posto, a zarade 11 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su cijene rasle 7 posto. Bilježimo i 40 posto veću potražnju za hotelom nego lani, i to do kraja ove godine. I najave za ljeto premašuju naše planove, pri čemu se najviše najavljuju parovi i obitelji s djecom’, kazao je za Hinu Krizmanić.
Istaknuo je i da se zbog tako visokog porasta potražnje za hotelom, 'bore' sa smještajem jer su im kapaciteti ipak ograničeni.
Dio tog porasta potražnje objašnjava sve većom popularnošću Zagreba na turističkim tržištima, ali i otvaranjem nove zračne luke i dolaskom novih linija s gostima s nekih novih tržišta, tako da vjeruje da će Esplanade praktički pola ove godine imati popunjenost smještaja od gotovo sto posto.
‘Većina gostiju u Esplanadu dolazi iz SAD-a, otprilike 12 posto, potom iz Velike Britanije, Njemačke i Francuske, a ukupno gledano 70 posto ih je iz Europe. Iz Amerike, uključujući i Brazil i Meksiko, ih je 14 posto, iz Azije 10 posto, a s Bliskog istoka oko 5 posto’, iznosi podatke Krizmanić, napominjući da su u prvih pet mjeseci ove godine imali i porast dolazaka poslovnih grupa za gotovo 60 posto.
Zamjerke zbog loših fasada, ali sve drugo oduševljava
Prosječno gosti kod njih borave otprilike dva dana, jer ih je mnogo koji svrate u Zagrebu u sklopu obilaska Hrvatske, a vidljivo je i da povećanjem raznovrsnih sadržaja u gradu sve više gostiju boravak u Zagrebu produlju na nekoliko, pa i tjedan dana.
‘Trenutno u Zagrebu ima dosta različitih hotela, hostela i privatnih kapaciteta, no to nam nije direktna konkurencija. Dapače, veseli nas vidjeti da je grad pun turista i mladih ljudi, od kojih mnogi po preporuci svrate i u naše restorane’, kaže Krizmanić.
Kaže i da gosti prate i zbivanja i ponudu grada, pri čemu ih posebno smetaju loše fasade i grafiti, dok imućnijim gostima nedostaje trgovina s luksuznim brendovima, ali ih zato sve ostalo oduševljava, od jednostavnosti obilaska grada, pristupačnih ljudi, zelenih parkova, arhitekture, prometne povezanosti, festivalskih sadržaja, čistoće ulica, a posebice osjećaja sigurnosti, što im je danas iznimno bitno za opušteni odmor.
‘Radimo dosta i na području društveno odgovornog poslovanja, podržavamo brojne humanitarne, sportske, društvene i kulturne projekte Zagreba, a osim u hotelsku dosta ulažemo i u promociju Zagreba kao destinacije na mnogim tržištima luksuznih usluga te kroz suradnju s inozemnim medijima’, zaključuje Krizmanić.