Hrvatska turistička zajednica najavila je zaokret u turističkoj promidžbi Hrvatske, ističući pritom tzv. premium segment, to jest goste koji više putuju i više troše i izvan ljetne sezone. Kakav je strateški plan? U što se namjerava ulagati? Kakvo je trenutačno stanje s rezervacijama i popunjenošću kapaciteta? Što očekivati na vrhuncu sezone? Može li nam nedostatak radne snage pomrsiti planove?
O tome su govorili u HRT-ovoj emisiji U mreži Prvog Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Barbara Marković iz Hrvatske udruge obiteljskog smještaja te Eduard Andrić, predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske.
Vladović je naglasila kako su ovih dana Split i okolica bili u znaku Ultre. 'Na festival je, prema riječima organizatora, došlo preko 140 tisuća posjetitelja', navela je. Dodaje kako je to krasan početak 'špice' sezone, i to nakon predsezone koja je za Splitsko-dalmatinsku županiju bila udarna priča.
'Krenuli smo sa zaokretom prema cjelogodišnjem turizmu. Predsezona nam je bolja nego ikada. U lipnju je rast bio 6 posto, a u srpnju smo krenuli snažno i vjerujem da će tako ostati i do kraja', kazala je Vladović. Istaknula je kako Hrvatska želi prije svega cjelogodišnje goste, želi održivi turizam.
'Nova strategija je plod onoga što lokalne turističke zajednice i Hrvatska turistička zajednica već rade. Splitsko-dalmatinska turistička zajednica već je napravila četverogodišnji plan', rekla je Vladović. Ističe kako se gostu osim sunca i mora treba ponuditi i autentičnost te premium sadržaje. Oni, kako kaže, nisu nužno najskuplji, nego najoriginalniji.
'Naša turistička zajednica brendirat će dalmatinski način života. Prvi od projekata je brendiranje dalmatinske marende, brendirat ćemo objekte, tradicionalne fešte. Što više kulture, sporta; to nam je cilj za naredne godine', kaže Vladović.
Andrić kaže kako je već godinama problem nedostatak radne snage, a koji je ove godine kulminirao. 'Nedostaje 15-20 tisuća radnika u turizmu. Radnici koji odrađuju ovu turističku sezonu su preopterećeni', dodaje.
Kazao je kako je problem s uvoznom radnom snagom stoga što oni u pravilu nisu stručni, loše govore hrvatski, ali i engleski. 'Hrvatska zaslužuje kvalitetan turizam i platežno moćnog gosta, ali bez kvalitetne radne snage ne možemo imati ni kvalitetan turizam', istaknuo je Andrić.