IZAZOVI U TURIZMU

'Zaslužujemo kvalitetan turizam i platežno moćnog gosta, ali fali 20.000 radnika'

10.07.2023 u 08:44

Bionic
Reading

Hrvatska turistička zajednica najavila je zaokret u turističkoj promidžbi Hrvatske, ističući pritom tzv. premium segment, to jest goste koji više putuju i više troše i izvan ljetne sezone. Kakav je strateški plan? U što se namjerava ulagati? Kakvo je trenutačno stanje s rezervacijama i popunjenošću kapaciteta? Što očekivati na vrhuncu sezone? Može li nam nedostatak radne snage pomrsiti planove?

O tome su govorili u HRT-ovoj emisiji U mreži Prvog Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Barbara Marković iz Hrvatske udruge obiteljskog smještaja te Eduard Andrić, predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske.

Vladović je naglasila kako su ovih dana Split i okolica bili u znaku Ultre. 'Na festival je, prema riječima organizatora, došlo preko 140 tisuća posjetitelja', navela je. Dodaje kako je to krasan početak 'špice' sezone, i to nakon predsezone koja je za Splitsko-dalmatinsku županiju bila udarna priča.

'Krenuli smo sa zaokretom prema cjelogodišnjem turizmu. Predsezona nam je bolja nego ikada. U lipnju je rast bio 6 posto, a u srpnju smo krenuli snažno i vjerujem da će tako ostati i do kraja', kazala je Vladović. Istaknula je kako Hrvatska želi prije svega cjelogodišnje goste, želi održivi turizam.

'Nova strategija je plod onoga što lokalne turističke zajednice i Hrvatska turistička zajednica već rade. Splitsko-dalmatinska turistička zajednica već je napravila četverogodišnji plan', rekla je Vladović. Ističe kako se gostu osim sunca i mora treba ponuditi i autentičnost te premium sadržaje. Oni, kako kaže, nisu nužno najskuplji, nego najoriginalniji.

Turisti u Makarskoj
  • Turisti u Makarskoj
  • Turisti u Makarskoj
  • Turisti u Makarskoj
  • Turisti u Makarskoj
  • Turisti u Makarskoj
    +15
Turisti u Makarskoj Izvor: Cropix / Autor: Ivo Ravlic

'Naša turistička zajednica brendirat će dalmatinski način života. Prvi od projekata je brendiranje dalmatinske marende, brendirat ćemo objekte, tradicionalne fešte. Što više kulture, sporta; to nam je cilj za naredne godine', kaže Vladović.

Andrić kaže kako je već godinama problem nedostatak radne snage, a koji je ove godine kulminirao. 'Nedostaje 15-20 tisuća radnika u turizmu. Radnici koji odrađuju ovu turističku sezonu su preopterećeni', dodaje.

Kazao je kako je problem s uvoznom radnom snagom stoga što oni u pravilu nisu stručni, loše govore hrvatski, ali i engleski. 'Hrvatska zaslužuje kvalitetan turizam i platežno moćnog gosta, ali bez kvalitetne radne snage ne možemo imati ni kvalitetan turizam', istaknuo je Andrić.