Splitski građevinski div Konstruktor inženjering još uvijek se nije s pozitivnim rezultatom izvukao iz Katara, gdje je gradnja milijardu kuna vrijednog prometnog čvorišta kraj Dohe svojevremeno bila predstavljena kao inozemni 'posao iz snova'. Katarska podružnica Konstruktora zabilježila je lani 439 milijuna kuna gubitka jer su se troškovi projekta popeli čak na 1,45 milijardi kuna, a da ih investitor još nije priznao
Naime, Konstruktor je projekt dovršio, a da s naručiteljem uopće nije potpisao ugovor o povećanju cijene, pa se sada može samo nadati da će mu katarske vlasti uvažiti većinu financijskih zahtjeva, teških preko 611 milijuna kuna.
Iz godišnjih izvještaja koji će biti predstavljeni sljedećeg četvrtka na glavnoj skupštini Konstruktora vidljivo je da u naftom bogatom arapskom emiratu vrijede poslovni običaji kakvi su u Europi nezamislivi i da naručitelj posla, Katarska direkcija za javne radove i infrastrukturu, nije s Konstruktorom potpisivao povećanje cijene čak ni za one izmjene u projektu koje je sam zahtijevao.
Posao je bio zapao u krizu već sredinom 2009. kada je dogovorena nova dinamika radova uz povećanje vrijednosti za 301 milijun kuna, ali je sklapanje aneksa ugovora o povećanju cijene ostavljeno za kraj projekta. Međutim, konačna cijena nije definirana ni prilikom primopredaje u ožujku ove godine. Dodatan je problem što su troškovi premašili i povećanje definirano 2009. pa je Konstruktor u veljači ove godine predao katarskoj agenciji zahtjeve za povećanje cijene koji su se popeli čak do spomenutih 611 milijuna kuna.
Uprava Konstruktora u izvještaju koji potpisuje generalni direktor Željko Žderić procjenjuje da će joj katarske vlasti ipak priznati veći dio financijskih zahtjeva, u čemu joj pomažu strani konzultanti za koje navodi da su uspješno realizirali slične zahtjeve drugih izvođača u Kataru. Konstruktor optimizam zasniva i na tome što ga je katarska agencija pozvala da podnese ponudu za gradnju još jednog sličnog križanja, navodeći da 'prema tamošnjim običajima, takve pozive dobivaju isključivo poslovni partneri koji su svojim rezultatima i načinom rada zaslužili naklonost tamošnjih naručitelja'.
Stoga je Konstruktor, iako nije imao sklopljene ugovore, već je dovršio projekt na 'časnu riječ', dobar dio nenaplaćenih potraživanja od katarskih vlasti uračunao u prihode, iskazavši na kraju 2010. godine dobit od 3,2 milijuna kuna. No hrvatski revizor Konstruktorovih izvještaja sumnja da će tvrtka uspjeti naplatiti iskazane prihode, pa joj je dao mišljenje s rezervom. Oslanjajući se na katarskog neovisnog procjenitelja Systech international, hrvatski revizor smatra da Konstruktor iskazani prihod iz Katara treba umanjiti za čak 114 milijuna kuna. Osim toga, revizori Konstruktoru još osporavaju i 84 milijuna kuna u Hrvatskoj, pa je za sada potpuno nejasno s kakvim je uspjehom ta tvrtka lani zapravo poslovala.
Ukupni prihodi tvrtke, čak i s osporavanima, pali su sa 1,5 milijardi na manje od milijardu kuna, a tvrtka je kuburila s blokadama računa koje su ukupno trajale 90 dana i nastavile se i ove godine, u prvih šest mjeseci ukupno deset dana.
Konstruktorovi izvještaji zaključeni su koncem lipnja, a direktor Žderić nije odgovorio na upit tportala je li u međuvremenu došlo do ikakvih isplata iz Katara.