Karlovačka policija u četvrtak je upozorila na novi slučaj tzv. nigerijske prijevare na štetu Karlovčanke koja ipak nije oštećena jer se obratila policiji i prekinula komunikaciju s prevarantima koji su je pismom tražili da im se javi radi podjele 5,7 milijuna eura s navodnog računa u Španjolskoj
Riječ je o Karlovčanki kojoj je na kućnu adresu pristiglo pismo navodnog odvjetnika Guzmana iz Barcelone, a koji ju obavještava o smrti njegovog navodnog klijenta Rafaela, koji je prije 13 godina umro u potresu na Haitiju i to bez oporuke. Na računu banke u Španjolskoj ostalo je iza njega, tvrdi se u pismu, 5,7 milijuna eura, te ju “odvjetnik” obavještava da je nasljednica “mogućeg člana dalje obitelji”.
Istim se pismom predlaže da rečeni iznos nakon pravnih radnji podijele po pola te kaže da samo ljudi koji se ne razumiju u pravo mogu pomisliti da je tu riječ o nemoralnoj ponudi. Pritom je opisao i daljnje pravne korake prema banci.
Na taj način, piše u policijskom priopćenju, pošiljatelj pokušava dovesti u zabludu primatelja da ga kontaktira putem telefona ili e-maila i ostvari daljnji kontakt radi ostvarivanja novčane naknade.
”S obzirom da postoji mogućnost da je više građana, posebice osoba starije životne dobi, zaprimilo predmetna pisma, kao i da na opisani način građani mogu postati žrtve prijevare, upozoravamo ih da u ovakvim slučajevima ne stupaju u kontakt s pošiljateljem kako ne bi postali žrtve kaznenog djela”, stoji u priopćenju.
Tzv. nigerijska pisma tako su nazvana jer ih u mnogim slučajevima šalju navodni bivši dužnosnici afričkih zemalja tražeći pomoć pri transferu novca koji je ostao na njihovim računima kada su ih otjerali iz zemlje, uz primamljivu naknadu u trenutku kada novac "sjedne" na pomagačev račun.
Prevaranti pritom do imena potencijalnih žrtava dolaze iz raznih izvora - medija, poslovnih časopisa, internetetskih stranica i slično. Usredotočuju se na pojedince, a ne na tvrtke, jer na taj način izbjegavaju složenije procedure pri ugovaranju mogućeg posla.
Pisama je, kažu u policiji, uvijek više. U prvom se traži pomoć i osobni podaci te podaci o banci i bankovnom računu, a u ostalima dogovaraju detalji samog transfera.