Facebook će krajem ožujka pokrenuti svoj program transparentnosti političkog oglašavanja u EU, u sklopu nastojanja da zaustavi pokušaje manipulacija prije europskih izbora u svibnju, potvrdila je jedna dužnosnica tvrtke u srijedu.
Društvena mreža će krajem ožujka pokrenuti proceduru odobrenja koju će se morati pridržavati osobe ili entiteti koji žele objaviti političke oglase u sklopu europskih izbora, objasnila je novinarima Katie Harbath, odgovorna za pitanja vezana za izbore na Facebooku.
"Tražit ćemo od ljudi da prate ovu proceduru odobrenja u svakoj zemlji u kojoj se žele obratiti biračima", objasnila je.
Ta mjera omogućuje društvenoj mreži provjere kao i da zahtijeva pojedinosti o aktivnosti oglašivača te da zabrani emitiranje reklama koje financiraju strani sudionici.
Reklamne kampanje ostaju javno dostupne 7 godina nakon objave i klikom na gumb mogu se dobiti podaci o potrošenom iznosu i broju pregleda. Tjedna izvješća po zemljama bit će objavljena u svibnju.
Facebook, optužen da je sudjelovao u ruskom uplitanju u izboru Donalda Trumpa, sada koristi ovaj alat tijekom velikih izbora, kao i tijekom izbora sredinom mandata u Sjedinjenim Državama, tijekom predsjedničkih izbora u Brazilu i planira do kraja lipnja pokrenuti taj program na globalnoj razini, podsjetila je Harbath.
Faceboook je nedavno otvorio dva nova regionalna operativna centra za izbore u Dublinu i Singapuru, uz postojeći u američkom stožeru u Menlo Parku kako bi u svakom trenutku mogao reagirati na moguće pokušaje uplitanja.