Hrvatska europarlamentarka Marijana Petir protiv je zakonskih rješenja kojim se prijevoznike centralne i istočne Europe marginalizira i svrstava u kategoriju 'građana drugog reda'
Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir protivi se zakonskim rješenjima, kojima se prijevoznike centralne i istočne Europe marginalizira i svrstava u kategoriju 'građana drugog reda'. Smatra kako predloženi akti ne donose potrebne promjene sukladno stanju i potrebama na terenu, niti odgovaraju prijevozničkom sektoru. Zbog toga je, navodi se u priopćenju pristiglom iz Ureda ove eurozastupnice, podržala stavove Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, neprofitne nevladine organizacije koja se bori za stvaranje zdrave tržišne klime i pravednih uvjeta rada.
Problem za hrvatske prijevoznike je njihovo svrstavanje među upućene radnike te stoga imaju problem s obračunavanjem i prikazivanjem radnog vremena provedenog izvan Hrvatske za što ih se već u nekim državama članicama počelo kažnjavati. Riječ je, navodi se dalje, o ozbiljnom problemu, a u prilog ide i činjenica da gotovo 90 posto aktivnih prijevozničkih tvrtki registriranih u Hrvatskoj radi i u inozemstvu.
Uz to, države članice poput Francuske, Njemačke ili Belgije nastoje zaštiti svoje prijevoznike time što se prijedlogom određuje obavezan povratak vozača u svoje matične države na 'mjesečni odmor'. Iako se naizgled to čini prihvatljivim, takav prijedlog stvara dodatne troškove za vozače i prijevozničke tvrtke u rubnim dijelovima Unije i mogao bi dovesti do njihovog propadanja i do otpuštanja radnika. Protiv takvih uvjeta danas pred Europskim parlamentom u Strasbourgu prosvjeduju rumunjski i bugarski vozači, stoji u priopćenju iz ureda hrvatske europarlamentarke Petir.
Paket za mobilnost popularno prozvan i 'Macronov paket' jer se optužuje francuskog predjsednika Emmanuela Macrona da je štiteći francuske prijevoznike prouzročio podjelu u Europi, obuhvaća Prijedlog Direktive u vezi sa zahtjevima za provedbu i o utvrđivanju posebnih pravila vezanih za upućivanje vozača u sektoru cestovnog prometa, Prijedlog Uredbe s obzirom na minimalne zahtjeve u pogledu maksimalnih dnevnih i tjednih vremena vožnje, minimalnih stanki te dnevnih i tjednih razdoblja odmora te pozicioniranje s pomoću tahografa te Prijedlog Uredbe vezanom uz prilagođavanja kretanjima u sektoru.
Stav je zastupnika koji se protive njegovom donošenju da usvajanje tog paketa treba odgoditi za novi saziv Europskog parlamenta i pripremiti ga tako da bude prihvatljiv svim državama članicama.