PUŠITE OVO?

10 naj bolesno maštovitih reklama iz 2009.

03.01.2010 u 08:00

Bionic
Reading

Pokušavali su nam prodati imidž, ljepotu, idilu, osjećaj dodane vrijednosti... Danas nam prodaju fore. Reklame sve više igraju na humor, gađenje, ironiju i stravu, a neke su u tome toliko impresivne da zaboravimo što se tu zapravo propagandno poručuje. Dok se lagano vraćate u sivu stvarnost 2010, bacite oko na par marketinških vratolomija iz protekle godine

Kaciga Diesel, Španjolska
Quique se rodio s omanjim tjelesnim defektom. Ne postoji od vrata na niže. No to ne znači da mu život nije ispunjen od tjemena do brade. Pratimo njegov kotrljajući životopis, želje, snove, ljubavi... zaokružene, dakako, crnom kacigom. Quique ima sve unutrašnje organe smještene u glavi poput babuške, jedan unutar drugoga. Srce u jetri, jetru u želucu. Jezik, pogađate, skriva reproduktivni batrljak. Ako vam se do treće minute toliko omilio, možete mu donirati tijelo. Jest da onda ostaje pitanje kamo s vašom glavom.


Dentyne Ice, Tajland

Opet smrdiš po gigantskim lignjama, prevarantu pokvareni! Opet si mljeo petmetarske krakove s drugom ženom! Gade! Da biste ubuduće izbjegli takve i slične komentare na temu morskih plodova, bacite pod zube žvake Dentyne Ice. Barem ako ste savili obiteljsko gnjezdašce na Tajlandu.


Rak dojke, Novi Zeland

Rak dojke nije smiješna stvar, pogotovo ako vam prepriječi put od sobe do frižidera. Novozelandska kampanja za osvješćivanje o zlokobnom nametniku koji malo pomalo preuzima vaše mukom otplaćivane kvadrate potaknut će vas na ekspresnu mamografiju. OK što možete umrijeti, to je još oprostivo, ali da vam nešto okupira imovinu, nema šanse.


Efekt staklenika, Velika Britanija

Svaki put kada sjednete u avion, ubijete polarnog medvjeda, je l' tako? Nije. Reklama u kojoj arktička medvjeđa populacija pada s neba u degutantnoj reminiscenciji na 11. rujna želi vam reći kako komercijalni letovi proizvode 400 kila štetnih plinova po putniku. Što je težina polarnog medvjeda. Ali i vreće pijeska od 400 kila. One nekim slučajem ne padaju.



Kozmetika Apoliva, Švedska

Kada vam proizvode za ljepotu pokušava prodati komad koji kao da je istesan u radionici dr. Frankensteina, onda biste stvarno trebali povjerovati proizvođaču. Biti toliko hrabar, zahtijeva gadno dobro zaleđe. Ili su htjeli pokrenuti grupu 'Bojim se cure iz reklame za Apolivu' na Fejsu s oko 100.000 članova. Jer, upravo su to i postigli.


Pfizer, Velika Britanija

Otrov za štakore samo je jedan od sastojaka koji se mogu naći u lažnim lijekovima koji se legalno prodaju na webu. Barem nas tako uči farmaceutski div Pfizer koji je popratio svoju tvrdnju prilično uvjerljivom scenom. Drugim riječima, sačuvajte floru i faunu koja vam hoda po unutrašnjim organima i kupujte Pfizer.


World AIDS Day, Njemačka

Nismo znali da je Hitler takav ševac, s obzirom na to da je imao samo jedno jaje i radije provodio vrijeme milujući dječicu. No Nijemci su prešli preko nebitne faktograije ne bi li nam servirali zapareni defile najboljih poteza Johna Holmesa s upozorenjem da je AIDS masovni ubojica koji neodoljivo podsjeća na soboslikara s brčićima. Super foršpan za nazi pornić; šteta što su ga unakazili društvenom porukom.


Ne čistite žive ribe, Nizozemska

Striptiz je OK. Dok ne dođe do skidanja unutrašnjih organa. Nizozemsko društvo za zaštitu životinja Animals Awake na prilično živopisan način daje nam do znanja da stvarno nije fer čistiti ribe dok su još žive. Jest da su malo pobrkali ribe i 'ribe', ali dobro... Nemaju ribari vremena za semantiku.


Evian, Francuska

Digitalno poigravanje s klincima u želji da im se daju grimase i pokreti odraslih izgleda u najmanju ruku bizarno. I ne, ne drži vodu, premda bi je ekipa iz Eviana htjela ne samo držati nego i prodati. Gledamo djecu kako se rolaju s gomilom kvartovskih finti i umjesto da poželimo uzeti gutljaj francuskog H2O diva pada nam na pamet ideja da se marketinški tim tvrtke polije s duboko rashlađenim Evianovim rezervama.


U drogi su velike oči, Velika Britanija

Kako reći britanskoj mladeži da će, ako se šusa narkoticima, imati oči kao likovi iz zadnjeg Disneyjevog crtića. To niti na kino platnu ne izgleda genijalno, a kamoli pred murjom koja i nema nekog smisla za povijest animacije. Kakogod, freaky spot koji bi trebao odvratiti razuzdanu adolescenciju od zloupotrebe droga proizvodi vrhunsku reakciju ako ih upravo zloupotrebljavate. U svim ostalim slučajevim izgleda bolesno loše.