ZNANJA I IGARA

Američke škole uvode igre kao obrazovna sredstva

09.01.2009 u 09:50

Bionic
Reading

Unatoč žestokim kritikama i uvriježenom mišljenju da igre nisu dobre za mladež, nekoliko američkih škola je uvođenjem videoigara u obrazovanje značajno poboljšalo rezultate učenika

Videoigre se kao sredstvo regrutacije i treninga vojnika primjenjuju već duže vrijeme, a od nedavno su američke škole počele s primjenom specijaliziranih igara kako bi učenike potaknule na razmišljanje i poboljšale njihovo razumijevanje znanosti i matematike te ih potakle na daljnje školovanje. Jedna od uspješnih videoigara kojima se provodi ovaj program je River City, projekt koji financira američka Nacionalna znanstvena fundacija, dok je za programiranje bila zadužena ekipa s Harvarda.

 

River City

Sama igra je namijenjena učenicima viših razreda i nalik je na MMO Second Life, a u njoj je cilj učenike ohrabriti i naučiti ih modernoj komunikaciji. Igrači se nalaze u virtualnom gradu u kojem su se pojavile tri zarazne infekcije istovremeno. Moraju raditi u timovima kako bi otkrili načine na koje se infekcije šire, vršiti eksperimente na temelju prikupljenih saznanja i davati preporuke za zaustavljanje bolesti. Profesor Chris Dede s Harvarda koji je sudjelovao u projektu kaže da su i slabiji učenici pokazali odlične rezultate u River Cityu, a njegov je tim zaslužan i za još jednu videoigru koja poboljšava učenje matematike i čitanja.

 

Riječ je o Alien Contactu u kojem, preuzimajući uloge kemičara, kriptologa, kompjutorskog hakera i agenta FBI-a, učenici istražuju posjet vanzemaljaca. Od ostalih obrazovnih igara spomenimo Food Force i Whyville od kojih svaka ima preko 4 milijuna igrača, a obje se aktivno koriste u američkim školama uz odlične rezultate. Kako kaže Merrilea Mayo iz zaklade Kauffman koja se bavi novim metodama obrazovanja, tradicionalne obrazovne institucije mogu biti ponosne na svoj rad, no rezultati bi bili daleko bolji uz trenutno dostupne nove medije. Mayo nadodaje da, iako se mnogi smiju uključivanju videoigara u školske programe, dosadašnja istraživanja pokazuju poboljšanje u učenju od 7 do 40 posto, što je naročito vidljivo kod lošijih učenika koji uz igre, umjesto dvojki, dobivaju četvorke.