Živimo u vremenu kad više ne koristimo konje kao prijevozno sredstvo, no još ne letimo do drugih planeta na godišnji. To ne znači da ne bismo trebali uživati u onome što imamo sada – zračnom prometu. Avioni su postali potpuno normalan oblik transporta i nije stoga neobično da se u zraku ponekad dogode i stvari koje se isplati prepričavati – kao kad netko zaprosi jednu od stjuardesa ili kad vas poslužuje milijarder u bluzi i suknji
Stjuardese prije polijetanja uvijek daju iste upute. To vjerojatno zna biti zamorno, i njima i putnicima koji često lete.
Ne znamo je li ta monotonija ponavljanja istih uputa nagnala stjuarda da na svom petom letu toga dana repa sigurnosne upute ili se radilo o nečemu potpuno drugom, no ne samo da je izrecitirao upute u rimi, već mu je i nekoliko putnika pružilo pomoć u obliku davanja ritma.
Milijarder je zbog izgubljene oklade posluživao putnike odjeven kao stjuardesa
Milijarder Richard Branson tijekom 13-satnog leta od Londona do Kuala Lumpura nosio je na sebi seksi uniformu kakvu inače nose stjuardese tvrtke Air Asia. Branson se kladio s vlasnikom te tvrtke – Tonyjem Fernandesom – i izgubio, pa je zato 1. lipnja 2011. proveo više od pola dana u ulozi stjuardese.
Dvojica suparnika kladili su se čija će ekipa Formule 1 osvojiti bolje mjesto na Grand Prixu 2010. Bransonov Virgin Racing bio je lošiji od Fernandesovog Lotusa.
Branson je za svoju ulogu stjuardese morao obrijati noge, no Fernandes mu se smilovao i poštedio mu bradu. Milijarder je posluživao hranom i pićem 250 putnika.
Bransonu to nije bio prvi put da je odjenuo žensku odjeću – pri lansiranju Virgin Brides prije 15 godina milijarder je odjenuo bijelu vjenčanicu.
Muškarac koji je zaprosio stjuardesu za vrijeme leta
Joao Vieira želio je svoju djevojku – portugalsku stjuardesu – Veru Silvu zaprositi na upečatljiv način. Vieira je kupio kartu za let na kojem je znao da će biti i njegova djevojka, a zatim stupio u kontakt s pilotom i cijelom posadom zrakoplova kako bi organizirao taj poseban trenutak.
Zahvaljujući posadi aviona Vieira je za vrijeme leta preko razglasa zaprosio Veru. Ona je trenutak kasnije uključila mikrofon na svojoj strani aviona i odgovorila – da.
Najstarija stjuardesa na svijetu otišla je u penziju nakon 60 godina rada
Stjuardesa zrakoplovne tvrtke United Airlines Iris Peterson je 2007. otišla u penziju nakon 60 godina rada. Gospođica Peterson zaposlila se 1946. kad je još bilo bitno koliko teži, kojeg je spola, narodnosti te koliko ima godina.
Najstarija stjuardesa uspjela je tokom svoje karijere pomoći da se diskriminacija pri zapošljavanju umanji. Uvijek se borila za prava žena.
Gospođica Peterson također je bila aktivna i u svom sindikatu, te je bila čak i na nekim čelnim pozicijama. Često se borila za svoje kolege u političkoj areni.
Iris Peterson postala je 1953. prva službena lobistica za Udruženje zrakoplovnih stjuardesa i stjuarda. Kad su se 1968. stjuardese napokon izborile da smiju zadržati svoj posao bez obzira jesu li udane ili ne, gospođica Peterson sudjelovala je u radu na sigurnosti prvog jumbo jeta.
Zahvaljujući njoj u prvi jumbo je dodano 17 sigurnosnih detalja poput alarma za evakuaciju koji je danas standardna oprema svih aviona.
Tijekom uobičajenog dijela davanja sigurnosnih uputa putnicima stjuardese na letu zrakoplovne tvrtke Cebu Pacific Airlines odlučile su dodati malo kreativnosti svojoj rutini. Uz muziku Katy Perry i Lady Gage simpatične stjuardese napravile su cijeli mali performans za svoje putnike.
'Cebu Pacific je poznat kao vesela zrakoplovna tvrtka. Htjeli smo putnicima pokazati da čak i sigurnosne upute mogu biti zabavne. Radilo se o pokusu i šansi da pokažemo talent naših zaposlenika', rekla je zamjenica predsjednika marketinga zrakoplovne tvrtke Cebu Pacific Airlines Candice Lyog.
Stjuard koji je dao otkaz tako što je izašao iz aviona niz tobogan za slučajeve nužde
Stjuard zrakoplovne tvrtke JetBlue Airlines Steven Slater se u kolovozu 2010. posvađao s jednim od putnika pri ukrcavanju na avion u Pittsburghu. Čini se da je to bila kap koja je prelila čašu jer je Slater u tom trenu odlučio dati otkaz.
Slater je otvorio vrata za slučajeve nužde i prije nego je izašao zgrabio je interfon i ostavio zadnju poruku putniku koji ga je iznervirao.
'Putniku koji mi je opsovao majku poručujem istu stvar koju je on i meni rekao. Radim već 20 godina i sad mi je dosta', izderao se Steven Slater u interfon i zatim izašao iz zrakoplova kroz bočni izlaz za nuždu.
Slater se spustio po toboganu na napuhavanje koji se aktivirao kad je otvorio vrata za slučajeve nužde te je zatim sjeo na vlakić za prtljagu koji ga je odveo. Zadnju stvar koju su putnici vidjeli je kako Slater skida kravatu i baca je na pistu.
Policija ga je kasnije uhapsila.
JAT-ova stjuardesa koja je preživjela pad sa 10.000 metara bez padobrana
Vesna Vulović imala je 22 godine kad je radila kao JAT-ova stjuardesa na zrakoplovu DC-9. Avion je bio na putu od Stockholma do Beograda kad je iznenada eksplodirala bomba koja se vjerojatno nalazila ispred odjeljka s prtljagom.
Avion je u trenutku eksplozije bio na visini od oko 10.000 metara. Bomba je otrgnula cijeli rep zrakoplova u kojem se nalazila i Vesna Vulović.
Od 28 ljudi koji su bili na avionu sretna stjuardesa bila je jedina koja je preživjela pad. Slomila je obje noge i bila paralizirana od pojasa naniže.
Nakon pada Vesna Vulović bila je u komi 27 dana, a oporavljala se 17 mjeseci.
Poslije oporavka najsretnija stjuardesa na svijetu nastavila je raditi za JAT sljedećih 20 godina. Još uvijek drži Guinnessov rekord jer je preživjela pad s visine od 10.160 metara bez padobrana.