KAKO I ŠTO PIŠETE

Što Facebook profil govori o vašoj osobnosti?

21.07.2012 u 10:00

Bionic
Reading

Ako mislite da čuvate neke tajne na Facebooku, zamislite se još jednom, poručuju znanstvenici. Naime, ne odaje kakve smo osobe samo ono što pišemo, već i način na koji to zapisujemo i objavljujemo

To je otprilike tvrdnja proizašla iz istraživanja provedenog na Sveučilištu Missouri gdje je razvijena nova vrijednosna ljestvica po kojoj se procjenjuje ljudska osobnost, bazirana na tome kako koriste popularnu društvenu mrežu. Njihovi rezultati predstavljeni su na Međunarodnoj konferenciji za komunikacije u Phoenixu.

Ljestvica je otkrila da ljudi koji vole visoko rizične aktivnosti puno češće mijenjaju status, stavljaju fotografije i komuniciraju s prijateljima preko Facebooka. Suprotno tome, oni povučeniji najčešće samo prelete novosti na Facebooku, rijetko stavljaju fotografije i nisu aktivni u virtualnoj komunikaciji s prijateljima.

Studentica na doktoratu na tom sveučilištu, Heather Shoenberger, razvila je ovu metodu nakon niza provedenih anketa i razgovora s korisnicima Facebooka nakon čega bi im dala psiho test osobnosti, prenosi LiveScience.

Oni koji su u odgovorima naginjali opasnim aktivnostima označeni su kao 'aktivni', a oni suzdržaniji u aktivnostima općenito označeni kao 'pasivni'. Premda oba tipa ljudi koriste Facebook često, Shoenberger je otkrila značajnu razliku u tome kako koriste društvenu mrežu.

'Ako ste vrlo aktivna osoba i naginjete visoko rizičnim aktivnostima, onda je vjerojatnije da ćete se priključiti mediju koji je uzbudljiviji, a oni naglašenijih pasivnih osobina odabrat će sigurnija i predvidljivija virtualna iskustva', rekla je Shoenberger.

Ljestvica koju je razvila u praktičnom bi smislu mogla pomoći oglašivačima u odabiru ciljanih skupina. 'Mislim da bi ovo zbilja moglo pomoći marketinškim agencijama i određenim tipovima medijskih grupa u odabiru potencijalnih mušterija i klijenata, posebno kad se radi o oglasima na društvenim mrežama. Prepoznavanje tih individualnih osobina svakako bi mogla biti prednost', objasnila je mlada znanstvenica.

Primjerice, rekla je da tvrtke koje se žele obratiti konzumentima visoko rizičnih aktivnosti trebaju odrediti tko je aktivan na Facebooku i tko često ostavlja fotografije i mijenja statuse.