Kako ovih dana izgleda jedno od najviših mjesta na svijetu koje je privlačilo samo iskusne planinare? Kao da se prodaje nova inačica popularnog telefona!
Živimo u razdoblju komercalizacije, pa čak i nekadašnji izvanredni pothvati poput uspona na vrh Everesta postaju pitanje imate li dovoljno novca za ono što želite. Dovoljno je pogledati bizarnu gužvu na visini od gotovo devet kilometara nadmorske visine da bi svakome bilo jasno kako uspon na Everest više nije nešto s čime bi se itko trebao hvaliti.
Činjenica koja baca dodatno svjetlo na bizarnu situaciju u Nepalu je da prvih 15 mjesta po broju uspona na vrh Everesta drže šerpe poput Kamija Rite koji je već 24 puta bio na visini od 8.848 metara.
Možda najsmješnije u cijeloj priči je da se lažna putovanja na Everest prodaju za one koji samo žele staviti lažirane fotografije sa vrha na društvene mreže. Ono što je poražavajuće je da je lažan uspon ekološki svjesniji jer ogroman broj turista na Everestu ostavlja sve veću količinu smeća.