Kako se sektor putovanja polako oporavlja nakon izbijanja pandemije, brzo raste novi trend: putnici se pri kupnji zrakoplovnih karata sve češće odlučuju za premium ekonomsku klasu.
Nekoliko zrakoplovnih prijevoznika tako izvještava da su, iako se poslovni putnici u dobrome dijelu još nisu vratili na nebo, rezervacije u njihovim premium ekonomskim kabinama znatno češće nego što su bile prije pandemije.
Američke kompanije Delta i Cathay Pecific tako javljaju da je potražnja za premium sjedalima kod njih znatno veća od onoga što trenutačno mogu ponuditi, kao i to da je prodaja tih sjedala 2021. premašila onu iz pretpandemijske 2019.
I druge zračne tvrtke bilježe veću potražnju. Za neke prijevoznike, kao što je primjerice Lufthansa Airline Group, ta je klasa već bila toliko uspješna da, prema nedavnom izvješću Bloomberga razmatraju uvođenje novih premium ekonomskih sjedala koja bi u potpunosti zamijenila poslovnu klasu.
Nije teško shvatiti privlačnost premium ekonomske klase. Nadogradnja klasične ekonomske na luksuzniju kabinu znači pogodnosti kao što su prostranija sjedala i nasloni za noge, bolja hrana, ukusniji kokteli i pogodnosti kao što su prioritetni check-in i dizajnerski pribor za udobnost pri letenju, i to ne samo na interkontinentalnim, već i na srednje dugim letovima.
Pandemijski prostor
Danas mnogi putnici traže udobnije letenje po pristupačnim cijenama, ono što je donedavno nudila poslovna klasa. Ali sada su pogodnosti u toj poslovnoj klasi nedostižne za prosječne putnike, posebno na najdužim rutama. I dok je nekoć dodatna cijena za poslovnu klasu osiguravala sjedalo s dubokim naslonom ili nagnuće naslona pogodno za spavanje, danas poslovna klasa na dugim linijama znači namjensku kabinu s prostranim, potpuno ravnim krevetima. K tome, s visokom cijenom dolaze i brojne druge luksuzne pogodnosti. Sada se između te dvije klase pojavio ogroman prostor u smislu udobnosti. Premium ekonomska klasa premošćuje upravo taj jaz, kako iskustveno, tako i cjenovno.
Naravno, porast potražnje za premium klasom također bi se djelomično mogao pripisati želji putnika za većim osobnim prostorom, odnosno fizičkim razmakom tijekom pandemije. Neke kompanije to su shvatile itekako ozbiljno pa su se njihovi dizajneri marljivo uhvatili posla. Kažemo ozbiljno jer, znaju to oni koji često lete, nije uvijek lako raspoznati razliku između ekonomske, ekonomske plus i premium ekonomske klase. Premium ekonomska klasa, ako se dobro osmisli, nudi više od samo nekoliko dodatnih centimetara prostora za noge.
Primjerice, premium ekonomska klasa australskog prijevoznika Quantasa, dostupna na zrakoplovima Boeing 787 Dreamliner i na prepravljenim zrakoplovima Airbus A380, u potpunosti je odvojena od standardne ekonomske kabine sa sjedalima u rasporedu dva-tri-dva. Sjedala su šira i imaju više prostora za noge. Također, imaju i šire naslone za ruke s pretincima za pohranu, dvije USB utičnice, ergonomski naslon za glavu i naslon za noge. Umjesto da se jednostavno nagne unatrag, sjedalo se pomiče naprijed i gore, tako da su vam noge i leđa blago povišeni u udobnijem položaju.
Premium putnike, nakon check-ina na namjenskom šalteru i prioritetnog ukrcaja u zrakoplovu dočekuje besplatan pjenušac, koktel ili sok, a obroci se poslužuju na posebno dizajniranom posuđu. Ostale pogodnosti tijekom leta uključuju slušalice za poništavanje buke, veliki jastuk, deku od stopostotne vune i pribor za udobnost marke Napoleon Perdis.
Singapurski luksuz
U elegantno dizajniranom interijeru zrakoplova Virgin Atlantic ima mnogo novosti - obnovljene kabine više klase na zrakoplovima Airbus A350 sa salonom The Loft. Među njima je i Virginova premium ekonomska klasa, jednostavno nazvana Premium, koja je dostupna na zrakoplovima A330-220 i A330-300, A350-1000 i Boeing 797-9 Dreamlinerima. Sjedala u Premiumu su prostrana, imaju veliki nagib, a svako ima i oslonac za noge. Premium putnici imaju namjenski šalter za check-in i predaju prtljage te prioritetno ukrcavanje. Nakon što se ukrcaju, dobivaju piće dobrodošlice. Večera uključuje predjelo i glavno jelo posluženo na porculanu, sparene s odgovarajućim vinima. Nakon obroka, putnicima se, uz kavu, nudi desert i liker. Odabrani letovi također uključuju već poznati Virginov poslijepodnevni čaj, koji uključuje i sendviče, kolače i tople pogačice s džemom i kremastim vrhnjem.
Singapore Airlines, poznat po svojim vrhunskim „apartmanima“ prve klase, također ima lijepu premium ekonomsku klasu, dostupnu u zrakoplovima A350, A380 i Boeing 777. Sjedala su prostrana, s velikim nagibom i naslonom za potkoljenice i stopala. Svako sjedalo također ima i dva USB priključka i 13,3-inčni zaslon koji dolazi sa slušalicama za poništavanje buke. Tu su i mjesta za odlaganje, posebno dizajnirana za bocu vode, prijenosno računalo i slušalice. Dok je većina sjedala u rasporedu dva-četiri-dva, Singapurovi zrakoplovi A350-900ULR imaju na raspolaganju šest pojedinačnih sjedala, što klasi gotovo daje osjećaj poslovne klase.
Scandinavian Airlines također ima premium ekonomsku klasu koja vrijedi svakog plaćenog eura. Nazvana SAS Plus, klasa je dostupna na zrakoplovima A330, A340, A350 (sjedala su raspoređena dva-tri-dva ili dva-četiri-dva, ovisno o zrakoplovu). Na letovima za SAD i Aziju sjedala su veća od uobičajenih, a dolaze s punim naslonima za noge i 12-inčnim zaslonom za zabavu. SAS Plus nudi i besplatni Wi-Fi i obroke od tri slijeda. Osim prioritetnog check-ina, ukrcaja i rukovanja prtljagom, putnici SAS Plusa dobivaju brojne pogodnosti zračne luke, uključujući pristup „Fast Track“ sigurnosnoj liniji zračne luke (tamo gdje je dostupna) i ulaz u salone SAS-a.