Mnogi misle da je izrada modela automobila dječja stvar. Donekle su u pravu, jer je većina modelara svoj prvi model napravila kada su imali tek desetak godina. Nije bilo samo zabavno, već su nešto i naučili. Čitajući upute i lijepeći sve te male komadiće plastike, naučili su prepoznati blokove motora, glave, usis, ispuh, mjenjače, kočnice… Ili barem tako opravdavaju svoj hobi
Posebnu skupinu modelara čine ljubitelji Lego setova. Tu nema gnjavaže s ljepilom, premda klasičari tvrde da nema niti finih detalja. No, sada je Lego izbacio novost koja ih opovrgava. Radi se o Lego setu Daytona SP3, odnosno zapanjujućem Ferrariju za veliku djecu.
Lego Ferrari Daytona SP3 dugačak je više od 60 centimetara i sav je u crvenoj boji, dok su svi pokretni dijelovi teško uočljivi na prvi pogled. Ne radi se o replici limitirane serije Daytone SP3 od 829 KS izlivenoj od plastike za izlaganje u trgovini, već modelu koji se prodaje u sklopu linije Lego Technic. Kao takav, ovaj minijaturni Ferrari ne treba samo dobro izgledati na polici (iako udovoljava i tome), nego također mora pomoći graditelju proniknuti u detalje inženjerskih tajni koje se nalaze ispod njegovih plastičnih ciglica. A da bi modelar naučio te lekcije, Lego je morao dizajnirati hrpu novih dijelova.
Prilikom proslave 90. godišnjice marke Lego, veliki danski kreator i proizvođač dječjih igračaka čije se sjedište nalazi u gradiću Billundu, otkrio je tajne o pokretnim dijelovima koji se nalaze iza naljepnice s likom propetog konjića (dakako, poznati Ferrarijev logo). Od početka dvogodišnjeg projekta, tvrtka je znala da će set Daytona SP3 biti jedan od najizazovnijih do sada. No, nisu mogli uzeti u obzir pandemiju koja je Legovoj ekipi otežavala putovanja u talijanski Maranello, kako bi Daytonu SP3 proučavali u punoj veličini.
Zanimljivo je da su Ferrarijevi dizajneri dotjerivali automobil u isto vrijeme kada je Lego pokušavao napraviti njegovu repliku. Zato je i dolazilo do situacija kada se, recimo, dva-tri tjedna potrošilo na neki detalj, da bi ih već naredni tjedan Ferrari obavijestio da je taj dio u međuvremenu izmijenjen.
Aurelien Rouffiange, glavni modelar i viši dizajner zadužen za model Daytona SP3 u omjeru 1:8, prethodno je radio na Legovim interpretacijama Bugattija Chirona i Lamborghinija Sián FKP 37.
Lego set Ferrari Daytona SP3 sastavlja se sličnim redoslijedom kojim i Ferrari gradi taj svoj model. Najprije V-12 motor, mjenjač s osam stupnjeva prijenosa i stražnji ovjes, a zatim se prelazi na prednji ovjes i upravljanje. Završava se s crvenim pločama karoserije koje modelu daju organsku liniju pravog automobila, koji svoj dizajn preuzima od raskošnih linija Ferrarija koji je pobijedio na 24-satnoj utrci Daytona 1967.
Unatoč oslanjanju na pregršt posebno razvijenih dijelova, Lego Ferrari Daytona SP3 dijeli i niz drugih značajki s ostalim setovima danskog proizvođača igračaka. Gume malog Ferrarija se vrte, volan se okreće, a poklopac motora, vrata i prtljažnik se otvaraju. Legova ekipa kaže da su leptir vrata automobila zahtijevala poprilično razmišljanja da bi bila kao kod stvarnog modela, a posebno veliki izazov zapravo je bio targa krov Daytone SP3, jer je prijetio strukturnoj komponenti modela.
Naime, linija Lego Technic poznata je po snažnim modelima koji se ne raspadaju tako lako. No, u ovom slučaju, krov se može ukloniti, a obično je baš on ključni element koji modelu daje veliku stabilnost. Ipak, Legovi su dizajneri, načinom na koji je ovaj model osmišljen, uspjeli da se automobil može držati jednom rukom, sprijeda ili straga, bez da se savije.
Lego je u konačnici stvorio 12 potpuno novih dijelova tijekom razvoja kompleta Daytona SP3 Technic, uključivo i estetske dijelove, kao što su vanjske ploče i kotači modela, kao i više mehaničkih, uključujući nove plastične zupčanike dizajnirane za poboljšanje funkcionalnog osjećaja pokretnih dijelova umanjenog Ferrarija.
Čak i tako jednostavan dio kao što su kotači pokazao se izazovom, budući da su oni kod prave Daytone SP3 asimetrični (kako bi se bolje upravljalo protokom zraka). Zbog toga je Lego morao dizajnirati dvije verzije istih kotača (set za lijevu stranu i drugi za desnu) kako bi osigurao da njegov model ostane vjeran stvarnom automobilu.
I baš poput prave Daytone SP3, Legov model ima polugu mjenjača postavljenu na stražnjem dijelu upravljača. Iako je takav mehanizam za prebacivanje brzina možda uobičajen u automobilskoj industriji, manje je prisutan među Lego modelima. Stiskanje pedala vodi kroz osam stupnjeva prijenosa, kao i kod pravog automobila, a svaki zupčanik utječe na najveću brzinu Lego Ferrarija Daytone SP3. Može se čak vidjeti i mehaničke pokrete na djelu - od okretanja plastičnih zupčanika modela do pokreta gore-dolje klipova motora smještenih u sredini.
Naravno, takvu autentičnost nije jeftino postići, pa Lego Technic Ferrari Daytona SP3 ima cijenu od 400 eura. Set je najprije bio dostupan isključivo putem Legove internetske stranice i u trgovinama tvrtke, a od 1. kolovoza dostupan je i u širokoj maloprodaji.