Split je u posljednje vrijeme dobio dva zanimljiva turistička proizvoda. Nisu u pitanju novi sadržaji, ili hoteli, nego alati za promociju, odnosno uspomena gostima na posjet Dioklecijanovom gradu
Prvo je na stranicama TZ Splita pokrenuta najnovija verzija virtualne šetnje gradom, s mnoštvom atraktivnih i interaktivnih prikaza najvažnijih lokaliteta u gradu. Ukupno je gostima, ali i općenito zaljubljenicima u Split, ponuđeno čak 188 virtualnih panorama u koje je ugrađeno 17.600 fotografija, pa svaka panorama ima impresivnu rezoluciju veću od 230 megapiksela. Zbog toga je gledateljima moguće pregledavati svaku scenu do u najmanje detalje, jer se prizori mogu povećavati, uz kristalno jasnu sliku. Za uživanje ne treba instalirati nikakvu aplikaciju, jer HTML5 tehnologija omogućava prikaz na svim platformama i uređajima izravno kroz preglednik. Da ne bi sve ostalo na slici, uz većinu lokaliteta dodani su kratki informativni tekstovi na hrvatskom i engleskom.
Projekt je rezultat suradnje TZ Splita i digitalne marketinške agencije L33T, no svoj su doprinos dali i Grad Split, te nekoliko splitskih muzejskih i kulturnih institucija. Na neki je način ovo nastavak aktivnosti gradske TZ koje su počele s pandemijom, kad je težište promocije turističke ponude prebačeno na digitalu, zbog nemogućnosti odlaska na razne sajmove. Još 2020, u jeku prvog vala pandemije i lockdowna, napravljen je vrlo dobar promotivni film Together in Split, koji je poručivao potencijalnim gostima da u Splitu, premda razdvojeni od njega, imaju prijatelja koji ih očekuje i misli na njih.
Unatoč pandemiji, prošla godina bila je u Splitu prilično uspješna, u nekim dijelovima sezone postignuti su rezultati skoro na razini rekordne 2019. Jedan od rezultata je i što su korisnici TripAdvisora nedavno uvrstili Split među 15 najprivlačnijih destinacija.
Drugi zanimljiv proizvod zapravo je dio projekta Grada Splita 'Palača života, grad mijena', koji se uz financiranje iz fondova EU priprema zadnjih nekoliko godina. Nedavno je predstavljen vizualni identitet projekta, nazvan 'Stari Split. Nova priča'.
Kako su protumačili iz gradske uprave, vizualni identitet inspiriran je linijama koje predstavljaju pomalo kaotične pravce kretanja, puteve, prečice unutar Dioklecijanove palače. Slogan, pak, ističe posve novu priču unutar stare gradske jezgre koja još čeka plan gospodarenja kako bi se sačuvala od pretjerane turističke eksploatacije i zadržala svoj identitet mjesta u kojem se život kontinuirano odvija više od 17 stoljeća.
U sklopu projekta 'Palača života, grad mijena' dosad je obnovljena Stara gradska vijećnica na splitskoj Pjaci (Narodnom trgu), slijedi obnova dvorišta i prizemlja Muzeja grada Splita, bit će rekonstruirana i predstavljena javnosti jugoistočna kula Dioklecijanove palače, a najavljuje se i otvaranje pristupa srednjovjekovnom ophodu južnog dijela istočnog zida Dioklecijanove palače.
Novi vizualni identitet stare gradske jezgre i samog grada izradio je splitski studio za dizajn Kazinoti & Komenda, čiji su vlasnici Karlo Kazinoti i Mišo Komenda već prepoznati po kvalitetnim i pamtljivim dizajnerskim rješenjima brojnih projekata u kulturi. Znak je već primijenjen na proizvodima koji mogu poslužiti kao privlačni suveniri, ali i poslovni pokloni.
'Znak je nastao kao redukcija palače na četiri kvadrata tj. kule, dok su zidine u potpunosti obrisane kako bi se sugerirala otvorenost i metaforički prikazao život koji se širi izvan palače. Linije kao oblikovni element inspirirane su pomalo kaotičnim pravcima kretanja, putevima, prečicama unutar palače koje je kreirao život unutar zidina. Na koncu, sličnu mrežu isprepletenih pravaca vidimo i pri pogledu prema nebu zbog konopaca za sušenje odjeće (tiramola)', pojasnili su Kazinoti & Komenda.