Izgleda da je došlo vrijeme da zaboravite na sve stereotipe u vezi odjeće osoblja zrakoplovnih kompanija. Naime, u studenome je Virgin Atlantic pozvao svo svoje osoblje da nose bilo koju uniformu koja im je najudobnija, mušku ili žensku. Vrlo hrabar i napredan potez, a još više je oduševio posao iza kulisa kako bi se osiguralo da ovo bude mnogo više od pukog PR trika.
Nije tajna da, kada je riječ o raznolikosti i uključivosti, industrija putovanja ima puno posla. Svijest i razumijevanje manjinskih skupina općenito je nisko i donedavno to nije bilo prioritet, ali sada se situacija mijenja. Nema sumnje da je vrijednost tržišta LGBT putovanja, koje danas samo u Sjedinjenim Državama godišnje iznosi 218 milijardi dolara, pomogla pri odlukama.
Ali i bez toga, stavovi se mijenjaju. Nedavna istraživanja organizacije Human Rights Campaign pokazuju da se 72 posto odraslih slaže da bi transrodne osobe trebale imati jednaka prava i živjeti bez nasilja i diskriminacije. To, uz činjenicu da, primjerice, 42 posto odraslih u Sjedinjenim Državama osobno poznaje nekoga iz trans zajednice, znači da trans vidljivost polako postaje sve važnija.
Čini se da je Virgin Atlantic obavio dobar dio potrebnog posla. Zrakoplovna tvrtka pritom je surađivala s Diversity Standards Collectiveom, dovodeći trans predstavnike kako bi kampanja bila više od puke površne akcije. A njegova misija je doista ambiciozna - postati 'najinkluzivnija zrakoplovna tvrtka na nebu', kako se navodi u pripćenju za javnost.
Naravno, u postizanju toga cilja morat će se osloniti na puno više od onoga što njihovi zaposlenici odluče odjenuti. Zrakoplovna tvrtka navodno mijenja svoju politiku trans uključivosti kako bi uključila i izostanak s posla za medicinske tretmane povezane s promjenom spola, uvela uključive svlačionice i tuševe te opciju da zaposlenici uključe zamjenice na svoje bedževe s imenima, ako tako odluče.
Zrakoplovna tvrtka također je ažurirala svoj sustav izdavanja karata, kako bi vlasnicima putovnica s rodno neutralnim oznakama omogućila korištenje titule 'Mx' i odabir rodnih kodova 'U' ili 'X' pri rezervacijama karata za letove, što je veliki korak naprijed, premda je doseg svega ovoga trenutačno ograničen.
Robna marka Virgin uvijek se predstavljala kao 'queer friendly', pa se ovaj potez čini kao prirodni nastavak toga. Kompanija ističe da je važno osigurati da oni rodno različiti članovi tima koji prigrle priliku da i na poslu otkriju svoj rodni identitet dobiju dodatnu podršku koja im je možda potrebna, ukoliko ta odluka rezultira bilo kakvom reakcijom.
Bilo bi zanimljivo znati koje je mjere Virgin uveo kako bi podržao mentalnu i fizičku dobrobit onih koji bi mogli biti meta. Jer oni će sigurno biti nečija meta. I dok to neosporno ima posljedice na tlu, moglo bi biti mnogo problematičnije unutar metalne 'kutije' koja leti na visini od 10 000 metara.
Mnogi, pak, tvrde da je najvažnije to se promjena uopće događa. Vidjeti neku organizaciju kako poduzima korake da bi prepoznala potrebe nekih od svojih zaposlenika i prihvatila njihovu individualnost tako otvoreno, nevjerojatno je afirmativno za istinsku uključivost, kao i to da te promjene ugrađuju u svoje poslovne politike.
Ono što je ključno, Virgin Atlantic također uvodi obaveznu obuku uključivosti za svoje turističke poslovne partnere. S obzirom na prepreke LGBTQ+ jednakosti koje postoje diljem svijeta, bit će zanimljivo vidjeti kako će se sve odigrati te hoće li tim putem i u kolikom postotku krenuti i druge zračne kompanije, odnosno turističke organizacije.