Najveći adut Netlixovog 'Bodkina': crni humor. Ne zna se je li crnji ili smješniji

• 02.06.2024 u 17:33

U Netflixovoj seriji koja, za ono što pokušava biti, malo previše srlja prečacima pa neke likove oblikuje iritantno plošno i predvidljivo, najveći je adut crni humor. Ne zna se je li crnji ili smješniji.

Na papiru, 'Bodkin' je upravo vrsta serije kakvu bih trebala obožavati. OK, nisam baš fan krimića, ali ovdje nije riječ o klasičnom krimiću, nego o istrazi troje ljudi iz medijske branše - novinarke, istražiteljice za true crime podcast i lika koji snima true crime podcast. Drugo, u svemu ima note folk-misterije, moglo bi se čak i reći folk-horora, ali nije baš jako natprirodno, nego je priča više na liniji dugogodišnje tajne o užasnom zločinu koji se dogodio u malom mjestu i svi nešto znaju o tome, ali se prave grbavi. To isto volim. Treće, odvija se u Irskoj i autori su se dobrano potrudili da malo (izmišljeno) irsko mjestašce u oblasti Cork prikažu irskijim od Poguesa & upravo s tim omjerom tradicijskog šarma i moderne drčnosti. Četvrto, serija je crnohumorna i pomalo se sprda na račun žanra true crimea i podcastova. Peto, u seriji jednu od glavnih uloga glumi Will Forte, dugogodišnji član komičarskog ansambla SNL-a, izvrstan komički glumac i autor odlične serije 'Posljednji čovjek na Zemlji'.

No velika očekivanja gadna su stvar pa su tako i moja pomalo splasnula nakon gledanja serije. Iako zabavna, duhovita pa i pristojno napeta (do neke mjere), 'Bodkin' je serija neujednačenog tempa i neujednačene kvalitete epizoda, a ono što mi je u njoj najviše zasmetalo jest pomalo lijena karakterizacija nekih likova. Ne nevješta, baš lijena. Evo, na primjer, među likovima je ta jedna novinarka iz The Guardiana, Irkinja oštra jezika i golemog prezira prema true crimeu i podcastima, žena koja svoju prekaljenu novinarsku narav pokazuje tako da hoda po svijetu i svakome tko je pogleda govori da odjebe. Ona je, uglavnom, užasno opaka i opasna, ona je PRAVA novinarka kuišonone buraz, a usto je i PRAVA Irkinja koja točno kuži koji je pub pravi, a koji samo varka za turističke majmune. I dok je to na početku još možda slikovito - njezina se mrzovolja uklapa u cijelu priču o tome kako ju je šef natjerao da ode na taj zadatak u Irsku jer joj se izvor za puno veću i opasniju priču samoubio - kako serija odmiče, tako taj njezin fakof stav postaje sve zamorniji. Žena kao da ima samo jednu dimenziju. OK, korisna je za cijelu istragu kojom se bave, ali meh. A i zašto se u svakom krimiću ženska koja istražuje ono baš MORA spetljat s nekim tko je ili sumnjivac ili izvor korisnih informacija?

Onda je tu lik koji radi podcast. Glumi ga Will Forte, koji je super glumac i komičar, pa i ovdje to dokazuje jer od mršave karakterizacije uspijeva dosta toga izvući za svoj lik, no da nije epizode koju baš cijelu provodi s izvjesnim Seamusom Gallagherom - a koja je ujedno najbolja epizoda u seriji - ne bi to baš čovjek primijetio. Većinu ostatka vremena neprekidno lupeta jednu te istu stvar o tome kako su priče život i ah, šta bismo mi bili bez priča, daje s impresionirati razgledničkim manifestacijama folklorne irštine, kontrira nabrušenim Ircima stereotipom sladunjavog Amera i tako. U toj epizodi s Seamusom scenaristi su pokazali da znaju pisati ko struja kad hoće pa fakat ne mogu zaključiti ništa drugo nego da su u ostatku serije bili lijeni ko guzica.

• +5
    Bodkin Izvor: Profimedia / Autor: Netflix / Everett / Profimedia

No koncept i priča nisu loši i sve je skupa dosta lijepo razigrano, pa ne mogu baš PREVIŠE kenjkati. Očigledno je da su autori htjeli zajahati na val popularnosti serije 'Samo ubojstva u zgradi', gdje glavni likovi JESU podosta karikirani, ali su zaboravili da je jedno biti karikiran, a drugo plošan. I zapravo su imali sreće što su uspjeli angažirati Fortea jer on, iako ni približno tako urnebesan, ima luđačku crtu komičarskog genija kao što je imaju Steve Martin i Martin Short. Da je nema, ovu bi seriju, koja je na površini mnogo zabavnija nego što doista pruža kvalitetan sadržaj, progutalo glupiranje s irštinom i stereotipiziranim likovima.