Ključna riječ predstavljanja nove sezone splitskog HNK bila je recesija, no otežani uvjeti kulturne produkcije, prema riječima vodećih ljudi, intendanta Milana Štrljića, ravnateljice opere Maje Žarković, ravnateljice baleta Almire Osmanović i ravnateljice drame Dubravke Lampalov, ne bi trebali utjecati na kvalitetu programa
Sudeći prema najavljenom, najaktivniji dio programa bit će dramski koji donosi čak šest premijernih naslova. Sezona započinje 12. listopada dramom 'Prije Sna' Lade Kaštelan, u režiji Ivice Boban, a istog će dana biti otkrivene biste slavnim glumcima splitskog teatra, Zdravki Krstulović, Borisu Dvorniku i Josipu Gendi, čiji su autori Marija Ujević, Kuzma Kovačić i Kažimir Hraste.
Kasnije u sezoni, uslijedit će serija komičnih naslova, koji sežu od komediografskih klasika do suvremenog kabarea. Tu su Moliereova 'Škola za žene' u režiji poljskog redatelja Andrzeja Sadowskog, Senekerova 'Podvala ludosti' (Georgij Paro), Bentov 'Elling' (Jasmin Novljaković) i Hubnerova 'Gretica, str. 8' (Dražen Ferenčina).
A u travnju 2010, nakon 20 godina splitski će teatar izvesti Shakespearovog 'Hamleta' kojeg će postaviti gostujući ruski režiser Aleksandar Ogarjov.
Operni program, koji je tradicionalno najjači adut splitskog kazališta, donosi dva nova komična naslova koja će ove sezone biti ostvarena u koprodukcijama sa stranim kućama. Tako će Rossinijev 'Seviljski brijač' biti predstavljen u suradnji sa Slovenskim narodnim kazalištem iz Maribora, a Smetanina 'Prodana nevjesta' u suradnji sa Sjevernočeškim kazalištem Usti nad Labom.
Baletni ansambl najavljuje samo jednu premijeru, Ravelova 'Bolera' u koreografiji Valentine Turcu koji će biti izveden zajedno s Orffovom 'Carminom Buranom' koja je otvorila ovogodišnje Splitsko ljeto. Umjesto novih naslova, splitski će balet pred domaćom publikom brusiti standardne repertoarne naslove poput 'Labuđeg jezera', 'Bajadere', 'Ščelkunčika' i 'Don Quijotea'.
Teško je suditi sezonu samo prema ovako šturim najavama. Zasad se tek da primijetiti dominacija komičnih i potencijalno lako dopadljivih naslova zajedno s klasicima poput Shakespearea, Molierea i Rossinija. Pozitivne vijesti su nova redateljska imena (Sadowski, Novljaković) i uključivanje u ansambl mladih glumačkih snaga sa splitske akademije. No hoće li sezona uistinu biti tako predvidljiva ili će ipak donijeti nova uzbuđenja, ostaje za vidjeti.