Julian Fellowes u drugoj je sezoni američke varijante 'Downton Abbeyja' ovu raskošnu priču o njujorškim bogatašima i njihovim slugama podigao na novu razinu bogatstva. I da, riječ je o spektakularnom prikazu obilja i ljepote u kojem je živjelo njujorško visoko društvu krajem 19. stoljeća, ali i o slasnim zalogajima raznih priča koje bi i danas punile stranice tabloida, kao što su ih punile i u to doba.
Gledanje serije 'Pozlaćeno doba' nalik je uživanju u slasnim zalogajima gurmanskih jela iz finih restorana. Ta jela možda nisu nutritivno najvrednija, možda su ponekad prebogata za vaš kolesterol i krvne žile, a ponekad im možda nedostaje najfinijih vlakana i oksidanasa kao što su ona iz borovnica ili heljde, ali uvijek će vam oduševiti nepce okusom, ali i oči izgledom. Drugim riječima, chef Julian Fellowes u svojoj kuhinji možda ne priprema specijalitete sa superzdravim namirnicama važnih tema, dubinskih problema i inovativne naracije, ali je majstor u mućkanju onoga što najbolje zna - dobrih i zanimljivih priča iz visokog društva prošlih vremena, ukrašenih stilom, modom i scenografijom čija je estetika preživjela test vremena te začinjenih pikantnom ljudskom prirodom koja svaku tu priču čini uzbudljivom i dirljivom.
U drugoj, kao i u prvoj sezoni 'Pozlaćenog doba' svaki je šešir koji na glavi nosi Carrie Coon (koja glumi glavnu junakinju Berthu Russell) komplicirana skulptura vrijedna izlaganja u muzeju, ali je i Berthin turbulentan odnos s njujuroškim visokim društvom, vlastitim mužem i djecom jednako raskošan i zanimljiv. Time ga, dakako, čine i besprijekorna, strastvena gluma same Coon, jedne od najboljih američkih TV glumica današnjice (sjetimo se samo nezaboravne Nore Durst iz 'Preostalih') i Morgana Spectora kao njezina superbogatog supruga, industrijalca Georgea Russella.
Bertha, čiji je lik izgrađen po uzoru na historijsku ličnost Alve Vanderbilt, u drugoj se sezoni nastavlja boriti za prihvaćenost i primat u njujurškom visokom društvu, pri čemu joj je glavno oružje podržavanje otvaranja nove njujorške Metropolitan opere. Muž je svesrdno podržava - financijski i emotivno, ali djeca su malo izazovniji problem, posebice sin, koji se upušta u vatrenu ljubavnu vezu koja nikako nije po volji Berthi i njezinim planovima.
Podmladak izaziva probleme i u kući ugledne 'starobogatašice' Agnes Van Rhijin (uvijek upečatljiva Christine Baranski), gdje je nećakinja Marian (Louisa Jacobson, ponos i dika mame Meryl Streep) odlučila učiniti nezamislivo i zaposliti se kao učiteljica akvarela u elitnoj školi za djevojčice. Agnes je zabrinuta i zbog sestre, sredovječne Ade Brook (preslatke i šarmantne Cynthije Nixon), koja bi je, čini se, mogla napustiti zbog novog svećenika u njihovoj župi, Matthewa Fortea (Robert Sean Leonard).
Drame se zbivaju i u 'donjim katovima' bogataških njujorških palača, gdje sve češće dolazi do miješanja klasa i rasa, što u tadašnjem američkom velegradu znači samo jedno - skandal. Jedan sluga otkriva da je otac jedne pripadnice gradske kreme pa dobiva nemoralnu ponudu od njezina muža zato da to ne bi otkrio, jedna osobna tajnica bori se s osobnom tragedijom zbog gubitka sinčića, ali se i baca na hrabre novinarske zadatke o crncima koji žive na američkom jugu. Život u američkom 'Downton Abbeyju', ukratko, nikad nije dosadan. Priče koje se ondje odvijaju punile bi stranice tabloida i danas, kao što ih pune u svijetu 'Pozlaćenog doba', a pritom nas autori dobro upoznaju i zbližavaju s njihovim akterima.
Iako Fellowes u svojim serijama definitivno ne govori o socijalnoj pravdi i iako se onima s razvijenijom osjetljivošću na razlike između bogatih i siromašnih ovdje može ne svidjeti što nas priča vuče na stranu robber barona i besposlenih pripadnika stare elite, serija ipak ne zaboravlja barem usput spomenuti kako je itekako svjesna da taj sustav nije (bio) pošten. Priče o sindikalnoj borbi i radničkim pravima, kao i Peggyin neugodan izlet u život crnaca na jugu izričit su odraz te svijesti. Duhovito poigravanje ponašanjem bogataša i besmislenosti njihovih međusobnih, nerijetko bizarnih prepucavanja, nešto su neizravniji, ali ipak neizostavan dio ove serije.
Nemojte zato propustiti ovu seriju. Možda nije remek-djelo koje će vam obogatiti um i srce dosad neotkrivenim spoznajama i osjećajima niti zadovoljiti vašu osjetljivost na društvenu nepravdu i perverziju prekomjernog bogatstva. No nemate se čega stidjeti ako uživate u njoj - riječ je o vrhunskoj, raskošnoj, prekrasnoj zabavi. U ovoj sezoni još boljoj nego u prvoj.