U zagrebačkom Studentskom centru u četvrtak je započeo 11. Festival 25 FPS i to performansom 'Open Core' kojim je Julien Maire do najsitnijih detalja razotkrio projekcijsku opremu, kamere i pokretnu sliku te programom filmova koji su u jednakoj mjeri razotkrili ljudsko i filmsko tijelo. Festival 25 FPS trajat će do nedjelje 27. rujna, nakon čega na dva dana seli u Rijeku gdje će u Art-kinu Croatia prikazati izbor iz zagrebačkog programa. Ulaz na sve projekcije i događanja Festivala je slobodan
Organizatori festivala, Marina Kožul, Sanja Grbin i Mario Kozina, kratkim su uvodnim govorom pozdravili u kinu SC okupljene štovatelje suvremenih, povijesnih, eksperimentalnih, avangardnih, umjetničkih, hibridnih i inovativnih filmova te ih pozvali da ostatak tjedna provedu uživajući u filmskim i performativnim programima te u razgovorima s autorima.
Marina Kožul najavila je natjecateljski program: 'Pred nama je 27 filmova u natjecateljskim programima. Neke od njih s punim bismo pravom mogli nazvati 'hitovima eksperimentalnog filma' koji su obilježili ovu godinu, a neke od njih otkrili smo u šumi 1.500 prijava. Nadamo se da će vas svi zaintrigirati i potaknuti da u našem kinu provedete ostatak tjedna.'
O najboljim filmovima odlučivatće tročlani žiri koji čine višestruko nagrađivana belgijska autorica Anouk De Clercq, filmski programer Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Centru Pompidou u Parizu Jonathan Pouthier te filmski autor, kustos i restaurator pri Akademijinom filmskom arhivu u Los Angelesu Mark Toscano. Članovi žirija pripremili su programe posebno sastavljene za zagrebačku publiku. Prikazuju se u petak, subotu i nedjelju u 16 sati u kinu SC. Nagrade će dodijeliti i žiri kritike kojeg čine Jelena Pašić, Ante Jerić i Dragan Rubeša, te festivalska publika. Organizatori Festivala, Udruga za audio-vizualna istraživanja 25 FPS, dodjeljuje Nagradu Green/Zeleni DCP za izradu profesionalnog distribucijskog formata najboljem hrvatskom filmu.
Prvi blok programa natjecateljskih filmova otvorio je najnoviji film Petera Tscherkasskog, 'The Exquisite Corpus', na kanskom festivalu nagrađen rasni primjer found-footage filma u kojem je autor pomiješao reklame, američki erotski triler 80-ih, britansku komediju 60-ih, talijanske, danske i francuske porniće u nadrealističku igru cadavres exquis. Pratile su ga putene i inovativne filmske priče o strasti, moći, kolonijalizmu (Otok je očaran s vama, D. Schmidt i A. Carver), apstraktnoj umjetnosti (Tu tamo, A. Stewart), topografiji žalovanja (Bdijenje, E. Stewart), parametrima nemogućnosti dokumentarističke reprezentacije (Lažna sila, P. Widmann) te mnoge druge.
Raspored projekcija možete pogledati ovdje