U srijedu, 3. lipnja, otvara se izložba 'Singularnost' splitskog arhitekta i umjetnika Dražena Pejkovića, na kojoj se predstavlja s deset skulptorskih djela u kombiniranoj tehnici
Riječ je o svojevrsnoj rekapitulaciji, završnoj izložbi koja obuhvaća sva prethodna autorova nastojanja u radu na ciklusu GENESIS, koji je započeo 2000. godine, zamišljen kao niz od sedam izložbi tijekom sedam godina: Virusi 2013., Mreže 2014., Mikroni 2015., Mutacije 2016., Evolucija 2017., Kloniranje 2018.
Pejković je ujedno autor izložbe i likovnog postava, a tekst predgovora kataloga izložbe potpisuje likovni kritičar i povjesničar umjetnosti Ive Šimat Banov, koji smatra da ciklus smije opravdano računati na svoje mjesto unutar suvremenoga kiparstva.
Ocijenio je kako je Pejkovićeva radna metodička i senzibilna ustrajnost, klimatološki rečeno, pravo osvježenje. 'Marginalac u centru povezao je raspadajuće i cjelovitost, trulež i život, pretvorio rasutost u jezgrovitost, ishodišno u posljedično, znanost u umjetnost', ustvrdio je u predgovoru.
Dražen Pejković (1968.) diplomirao je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu 1994. Bavi se urbanizmom i arhitekturom, radi u resoru urbanizma Grada Splita i IGH-u na vođenju projekata.
Gostujući je nastavnik na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije te višestruki dobitnik nagrada na urbanističko - arhitektonskim natječajima, i sudionik brojnih arhitektonskih i umjetničkih izložbi.
Njegova izložba 'Singularnost' bit će otvorena do 28. lipnja.
Moderna galerija na konferenciji za novinare održanoj u ponedjeljak predstavila je i katalog velike retrospektivne izložbe Vatroslava Kuliša, čijim je otvorenjem 7. svibnja nastavila svoj rad nakon stanke zbog pandemije i potresa.
Kuliš je na restrospektivi predstavio više od stotinu slika i objekata nastalih od 1974., koje su u autorskoj koncepciji likovnog kritičara Milana Bešlića postavljene u dvanaest dvorana Vranyczanyjeve palače.
Izložba se temelji na fundusima domaćih institucija, privatnih i korporativnih zbirki, umjetnikova arhiva i atelijera, te uz slike iz svih umjetnikovih ključnih ciklusa predstavlja i njegove publici manje poznate otklone prema mediju, umjetničke instalacije, asamblaže, eksperimente.