Pitali smo glazbenog kritičara mlađe generacije što misli o nastupu Kendricka Lamara na jučerašnjem Super Bowlu, odnosno o 13 minuta koje su podijelile svijet
Premda je nastup Kendricka Lamara na jučerašnjem Super Bowlu odmah proglašen najgorim ikada, mnogi se s time ne slažu. Jedan od njih je i glazbeni kritičar mlađe generacije Leonard Jurić, pa smo ga jutros konzultirali u nadi da ćemo pridonijeti raspravi koja je zapalila internet.
Podsjetimo, Super Bowl je najgledaniji televizijski događaj u SAD-u dok nastupi u poluvremenima utakmica nerijetko uđu u antologiju, što smo također obradili uoči tog događaja. Reper Kendrick Lamar na ovaj je nastup došao kao pobjednik okršaja s drugom superzvijezdom Drakeom, što je bio lajtmotiv čitavog showa, uključujući plesnu točku Serene Williams. Nastup se može pogledati ovdje, a u 10 sati od objave skupio je gotovo 12 milijuna pregleda.
Upitan za komentar o tome kako je došlo do toga da mediji Lamarov nastup odmah proglase najgorim u povijesti Super Bowla, Jurić nam je rekao sljedeće: 'Treba imati na umu to da su i 'ozbiljni' mediji u općem ustupku pred naletom MAGA-e već nekoliko godina, a zadnjih tjedana pogotovo. U tom smislu se na 'neozbiljne' bespredmetno osvrtati. Naravno da će ocijeniti najsubverzivniji nastup ikada na Super Bowlu kao najgori. Ali istina je da je ovo prvi u cijelosti odrepani nastup na Super Bowlu, što je sigurno otuđilo dio publike. Kad je Dr. Dre prije koju godinu slavio hip hop na Super Bowlu, napravio je to s kolažom refrena najvećih hitova Snoopa, 50 Centa, Eminema, Mary J. Blige, pa i Kendricka, što je ipak potpuno drugačija vibra.'
Najgori? Ne, najbolji!
Nadalje, misli li i Jurić da je Lamarov nastup (pogledajte ga ovdje jer ugrađivanje u članak nije dopušteno) podbacio? 'Ne. Meni je ovo najbolji nastup na Super Bowlu, u rangu s nastupima Beyonce. Od repanja, koreografije, gostovanja SZA-e i izbora pjesama do šire koncepcije sa Samuelom L. Jacksonom u ulozi Uncle Sama koji pokušava disciplinirati Kendricka da ne pretjera s 'crnilom' i Serenom Williams koja pleše crip walk na 'Not Like Us', pjesmu koja eviscerira njezinog bivšeg dečka Drakea. Ovaj mračan, slojevit i prkosan nastup istovremeno je konceptualni komad prosvjedne umjetnosti i finalna pop potvrda (nakon Grammyja i nastupa za Juneteenth u LA-u) trijumfalne godine za Lamara. To govorim kao netko tko je inače veći fan Drakea.'
Konačno, kako nastup djeluje u kontekstu nove, Trumpove Amerike? 'Kao i ostale trenutne geste otpora, nažalost nedovoljno. Ipak, Trump je došao na Super Bowl zasjeniti sve ostalo i u tome nije uspio, što jest neki uspjeh. Kontrast Trumpove frivolnosti i privilegija s Kendrickovom ozbiljnošću i prekarnosti je groteskan. Osim plesača u bojama američke zastave i Uncle Samom kao negativcem, taj je dojam podebljao izbor pjesama. Kendrick se odlučio ne pozivati na svoj raniji opus, koji je obilježio epohu Black Lives Matter, i mislim da je to primjereno. Hitovi s 'Damna', soundtracka za 'Black Panther', 'GNX-a' te iz beefa s Drakeom bolji su za ovaj trenutak, kada ljude treba protresti, a ne tješiti.'